
Una din cele mai mari probleme de trafic cu care se confrunta Ramnicul pare a-si gasi o rezolvare. Trecerea de cale ferata de pe Bulevardul Tudor Vladimirescu va fi inlocuita cu un pasaj suprateran finantat din fonduri europene.
A inceput si proiectarea acestuia dupa ce o firma din Bucuresti a castigat licitatia organizata de primaria Ramnicului.
„Este vorba de firma Tractebel Engeneering din Bucuresti care si-a adjudecat proiectul pentru suma de 26.000 de lei. Potrivit contractului incheiat zilele acestea vor incepe proiectarea, iar in maxim o saptamana lucrarea ar trebui finalizat”, „Este o etapa importanta pentru realizarea acestui proiect, mai ales ca o mare parte din populatie asteapta acest pasaj de foarte mult timp” explica Romeo Radulescu, viceprimar al Ramnicului.
El mai spune ca odata terminat proiectul tehnic acesta va fi depus la Agentia pentru Dezvoltare Regionala SV Oltenia in vederea inceperii finantarii.
„Este o etapa importanta pentru realizarea acestui proiect, mai ales ca o mare parte din populatie asteapta acest pasaj de foarte mult timp”, mai spune Radulescu.
Finantare prin Polul de Dezvoltare Urbana
Valoarea investitiei este, potrivit studiului de fezabilitate intocmit de catre expertii primariei, de 38 de milioane de lei noi. Din aceasta suma bugetul local va trebui sa suporte doar 2%, deoarece intreaga investitie va fi finantata prin intermediul unui program mai amplu la care primaria din Ramnic a accesat anul trecut.
„Este vorba de finantarea prin Polul de Dezvoltare Urbana, iar Ramnicul a obtinut de la Uniunea Europeana 38 de milioane de euro pentru opt proiecte edilitare importante, printre care si Pasajul suprateran de pe Bulevardul Tudor Vladimirescu”, explica Daniel Ionescu, purtatorul de cuvant al Primariei din Ramnicu Valcea.
Studiul de fezabilitate mai arata ca termenul in care ar putea fi construit pasajul este de doi ani de la data aprobarii proiectului tehnioc de catre ADR SV Oltenia.
Constructie in etape
Construirea pasajului este una din cele mai mari proiecte derulate in Ramnicu Valcea in ultimii ani. Bucurestenii vor trebui sa gaseasca o solutie tehnica prin care traficul si asa ridicat din zona sa nu fie complet blocat.
In acelasi timp proiectantii vor trebui sa tina cont de regulamentele CFR dar si de faptul ca orice metru patrat ocupat in plus este un cost suplimentar pentru bugfetul local ce trebuie sa plateasca exproprierile.
Studiul de fezabilitate propune etapizarea lucrarilor in asa fel incat prima banda de circulatie finalizata sa preia traficul pana la construirea celei de-a doua.
Intre timp soferii inca mai asteapta minute bune la bariera pentru a ajunge in centru „De ani de zile speram sa se rezolve cumva problema asta. Pierdem mult timp aici, iar mai rau este ca nici salvarile ori pompierii nu pot trece, trebuie sa foloseasca varianta ocolitoare”, ne explica Dumitru Bulacu, unul dintre soferii opriti astazi la bariera de pe strada Tudor Vladimirescu.