Primaria orasului Bicaz isi propune cresterea eficientei serviciilor publice electronice

Bicaz, POSCCE, servicii publice electronice, e-guvernare, finantare

Obiectivul specific al Domeniului Major de Interventie 2 este de a pune la dispozitie serviciile administrative prin mijloace electronice, atat pentru utilizatori (cetateni si mediul de afaceri), cat si pentru administratia publica.

Beneficiile utilizatorilor pot fi exprimate succint prin oferirea unui acces facil la serviciile administratiei publice.

Pentru autoritatile care utilizeaza tehnologia informatiei si comunicatiilor in scopul furnizarii de servicii electronice, aceasta inseamna noi oportunitati, dar si schimbari interne la nivel organizational.

Proiectele finantate in cadrul operatiunii (trebuie sa conduca la furnizarea a cel putin unui serviciu public catre cetateni/mediul de afaceri/administratie publica, la un nivel de sofisticare de minimum trei.

Aceasta operatiune are doua obiective principale care trebuie indeplinite simultan: furnizarea de servicii publice on-line catre cetateni/mediul de afaceri/administratie publica, eficientizarea activitatilor interne ale institutiei publice care contribuie la furnizarea respectivului serviciu, utilizand mijloace specifice TIC

Cele cinci niveluri de sofisticare posibile sunt urmatoarele: postarea informatiilor online, interactiune unidirectionala: existenta formularelor online pentru a fi descarcate, interactiune bidirectionala: posibilitatea de a transmite online formulare completate, tranzactii electronice complete, inclusiv livrarea si/sau plata, respectiv personalizarea si pro-activitatea: gradul in care serviciile disponibile online raspund necesitatilor utilizatorilor.

Personalizarea si pro-activitatea introduc doua noi concepte: livrarea pro-activa a serviciilor se exprima in sensul ca administratia realizeaza actiuni in scopul imbunatatirii calitatii serviciilor furnizate si a atitudinii fata de utilizator (exemple: atentionarea utilizatorilor asupra unor masuri pe care acestia trebuie sa le ia, pre-completarea unor campuri ale formularelor cu date deja existente in bazele de date ale administratiei) si livrarea automata a serviciului: autoritatile publice efectueaza in mod automat anumite servicii ce reprezinta drepturi sociale sau economice ale cetatenilor/mediului de afaceri, fara ca acestia sa solicite acest lucru.

Sursa: Portalul National de Administratie Publica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top