
Printre produsele ce vor fi promovate se regasesc fructele si legumele, vinul, produsele de horticultura, laptele si produsele din lapte, maslinele si uleiul de masline, ouale, uleiul obtinut din seminte, produsele din carne etc.
In Romania, programul va fi derulat de organizatia „Bio Romania„, care va primi 700 mii euro de la Comisia Europeana, pentru promovarea agriculturii si a produselor bio pe piata interna (50% din bugetul total al proiectului de 1,4 mil. euro).
De asemenea, organizatia va contribui cu 280 mii euro (20% din bugetul total al proiectului) si 420 mii euro vor constitui contributie de la bugetul national, prin bugetul MADR (30% din bugetul total al proiectului). Tarile tinta pentru acest program sunt Germania si Romania.
Totodata, Romania este tara tinta pentru alte doua programe, unul din Polonia, iar celalalt din Bulgaria.
Cele mai multe fonduri le are alocate un program din Italia, de promovare a maslinelor si a uleiului de masline, iar cei mai putini bani au fost alocati unui program din Olanda, care promoveaza oua.
Consiliul a decis, in anul 2000, ca Uniunea poate sa finanteze activitati prin care se ofera informatii sau se promoveaza produse agricole si alimente atat pe piata unica a UE, cat si in tarile terte.
Activitatile pot consta in relatii publice, campanii promotionale sau publicitare care sa scoata in evidenta avantajele produselor alimentare din UE, in special calitatea, caracterul lor nutritiv si cadrul ecologic in care ele sunt produse. Printre altele, la aceste activitati se mai adauga participari la evenimente si targuri, campanii de informare asupra sistemului UE de denumiri si origini protejate.
In general, UE finanteaza cu pana la 50% astfel de programe, dar cele care promoveaza consumul de fructe si legume pentru copii, sau care informeaza asupra efectelor negative ale consumului excesiv de alcool sunt finantate de Uniune cu pana la 60%. Restul costurilor sunt suportate de organizatiile care le-au propus si/sau de catre statele membre interesate.
De mentionat ca Dacian Ciolos, Comisarul European pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala, a propus alocarea unui buget suplimentar de 15 milioane de euro pentru ca organizatiile profesionale sa poata prezenta spre finantare si alte programe de promovare pentru fructe proaspete si legume, pe piata unica si in tarile terte, pana pe data de 15 august.