Romania are putine branduri de export, fie ele individuale sau colective, iar imaginea generala a produselor romanesti peste hotare este insuficient asociata calitatii, traditiei si excelentei.
Schimbarea perceptiei despre marfurile si serviciile romanesti impune ca toate activitatile de promovare a exportului sa fie interconectate într-un brand puternic, elaborat cu tehnici moderne de management strategic.
Brand-urile romanesti sunt finantate cu bani de la bugetul de stat, prin Departamentul de Comert din Ministerul Economiei si Comertului, pentru a reusi sa se impuna pe piata europeana. Sunt sustinute atat brand-urile de firma, cat si pe cele sectoriale.
Strategia de promovare a brandurilor romanesti este structurata pe trei niveluri: micro (consultanta si constientizare pentru companii), mediu (lobby pentru branding) si macro (promovarea brandurilor romanesti peste hotare), ceea ce ar avea drept finalitate o crestere masiva a exporturilor. Pentru aceasta strategie au fost alocate 200 miliarde de lei vechi în acest an.
Toate brandurile sunt promovate prin aceasta strategie, fara discriminare. Singura conditie impusa companiilor este sa detina o marca înregistrata si sa nu aiba datorii catre stat.