Etapele obtinerii unei finantari

Pentru obtinerea unei finantari este nevoie sa se parcurga mai multe etape.
Programele operationale facute deja publice ofera astfel de informati, cum ar fi criteriile de eligibilitate pentru fiecare domeniu major in cadrul caruia pot fi intocmite proiecte finantabile din fonduri structurale.

Pentru ca un proiect sa fie eligibil el trebuie sa indeplineasca mai multe conditii:

– Sa fie dezvoltat si implementat pe teritoriul Romaniei;

– Trebuie sa se regaseasca pe lista operatiunilor eligibile pentru fiecare domeniu major de interventie;

– Trebuie sa se adreseze unei zone sau unui grup-tinta;

– Trebuie ca durata si valoarea finantarii solicitate sa se incadreze in limitele stabilite in „cererea de proiecte”; – Trebuie sa respecte politicile si normele comunitare si nationale in ceea ce priveste ajutorul de stat, achizitiile publice, respectiv egalitatea de sanse si dezvoltare durabila.

Cererea de finantare pentru cele trei instrumente structurale are acelasi format, cu anexe diferentiate pe fiecare fond de finantare in parte.

Etapele ce trebuie parcurse:

– Beneficiarii eligibili completeaza cererea de finantare si anexele solicitate de „Autoritatea de management”.

– Cererea de finantare trebuie trimisa la Organismului intermediar/”Autoritatii de management”.

– Conformitatea administrativa a cererii de finantare trebuie verificata dupa procedurile interne ale fiecarei „Autoritati de management”.

– Se verifica eligibilitatea proiectului.

– Se va face evaluarea tehnica si financiara a proiectului.

– Se va selecta proiectului conform criteriilor aprobate de „Comitetul de monitorizare”.

– Proiectul se aproba si se semneaza contractul de finantare.

Din costul total al proiectului, beneficiarul trebuie sa acopere cheltuielile neeligibile, precum si cofinantarea.
Cofinantarea poate fi reprezentata si de contributia in natura a beneficiarului.
De asemenea, cheltuielile eligibile pentru fiecare proiect in parte vor fi stabilite de catre „Autoritatile de management” in conformitate cu regulile nationale de eligibilitate. Astfel, in momentul lansarii unei „cereri de proiecte”, „Autoritatea de management” va face cunoscuta si lista cu cheltuielile eligibile pentru acele proiecte.

Pentru fiecare proiect in parte se vor solicita documente specifice, pe langa acestea documentele general solicitate sunt: analiza economica-financiara; analiza de risc; studiul de fezabilitate; proiectul tehnic; autorizatia de constructie; avizul de mediu; evaluarea strategica de mediu; documentele de confirmare a cofinantarii; detalii privind contributia in natura; titlul de proprietate/act de concesiune; documente contabile ale firmei; cazierul fiscal al persoanei autorizate sa depuna cererea de finantare si al persoanei responsabile de proiect; adeverinta ca solicitantul nu are datorii la bugetul de stat.

Sursa: Romania Libera

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top