Noi reguli de finantare comunitara pentru retelele paneuropenede transport si energie

Parlamentul European a adoptat recent un nou set de reguli de finantare comunitara a retelelor de transport si energie paneuropene, permitand astfel deblocarea fondurilor alocate in acest an pentru acest tip de proiecte, informeaza AFP.

Potrivit noilor reguli, proiectele din sectorul transporturilor vor putea beneficia de confinantare din fonduri comunitare pana la un nivel de 20% din costurile eligibile, cu exceptia tronsoanelor transfrontaliere (pentru care pragul este de 30%) sau a celor 30 de proiecte considerate prioritare de UE (care vor beneficia si ele de o cofinantare in proportie de 30%). Pe lista celor 30 de proiecte prioritare se numara linia de cale ferata Lyon-Torino si constructia unui tunel intre Austria si Italia. Pentru retelele de energie, pragul maxim de confinantare este fixat la 10%.

Cadrul legal adoptat va permite repartizarea sumei de aproximativ 8 miliarde euro prevazuta a se acordata, in perioada 2007-2013, drept finantare comunitara pentru retelele paneuropene de transport si energie. Proiectele intarziate pot fi anulate dupa patru ani, in loc de doi ani cat dorea Consiliul. In plus, Banca Europeana de Investitii (BEI) va oferi noi instrumente de finantare sub forma unor garantii de credite in valoare de maxim 500 milioane euro pana in 2013.

Banii comunitari sunt rezervati pentru proiectele pregatite, finantate si puse in practica de autoritatile statelor membre, de organismele internationale, de genul Agentiei Spatiale Europene, sau de societatile publice.

Sursa: IMM Romania

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top