Campaniile de informare despre Regio si Programele de Cooperare Teritoriala continua

La data de 29 februarie 2008 s-a incheiat proiectul Phare „Campania de constientizare pentru Programul Operational Regional si Programele de Cooperare Teritoriala Europeana”, al carui obiectiv a fost familiarizarea publicului larg si a potentialilor beneficiari cu privire la existenta si rolul acestor programe. Alaturi de Programul Operational Regional au mai fost promovate prin intermediul acestui proiect si patru Programe de Cooperare Teritoriala Europeana: Programul de Cooperare Transfrontaliera Romania – Bulgaria, Programul de Cooperare Transfrontaliera Romania – Serbia, Programul Operational Comun Romania – Ucraina – Moldova si Programul Operational Comun de Cooperare in bazinul Marii Negre.

Beneficiarul proiectului a fost Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor, care are rol de Autoritate de Management pentru programele mentionate anterior. Proiectul a fost implementat de consortiul format din companiile Mercury360 Communications si LDK Consultants (Grecia) si a beneficiat de finantare din programul Phare 2004 in valoare de 1.190.200 euro.

In cadrul proiectului, s-a urmarit individualizarea fiecarui program prin crearea unei identitati de marca distincte si promovarea acestora prin intermediul instrumentelor de comunicare dezvoltate in cadrul campaniei. Astfel, Programul Operational Regional a fost individualizat prin crearea marcii Regio si a sloganului „Initiativa locala, dezvoltare regionala”, elemente care sintetizeaza intr-un limbaj accesibil publicului larg esenta programului – caracterul regional si contributia acestuia la dezvoltarea comunitatilor locale. Pentru Programele de Cooperare Teritoriala Europeana au fost create patru logo-uri distincte si un slogan comun: „Granite comune. Solutii comune”.

Pentru promovarea acestor programe:

  • au fost elaborate 19 tipuri de publicatii (brosuri si pliante), ce pot fi obtinute de la Punctul de informare al MDLPL (str. Apolodor nr. 17, sector 5, Bucuresti) sau pot fi descarcate de pe site-ul www.mdlpl.ro;

  • au fost realizate peste 30 de tipuri de materiale promotionale (bannere, mape, blocnotes-uri, pungi, CD-uri, pixuri etc.);
  • au fost create 5 website-uri dedicate fiecarui program;
  • au fost organizate 18 evenimente regionale, precum si conferinta nationala de lansare a Regio, la Sibiu, in data de 13 iulie 2007;
  • au fost produse materiale publicitare: doua spoturi TV, doua spoturi radio, un film de promovare si machete de presa pentru Regio; un spot TV, patru spoturi radio si machete de presa pentru Programele de Cooperare Teritoriala Europeana;
  • a fost derulata o campanie media de promovare a Regio la nivel national si regional (in cele opt regiuni de dezvoltare ale tarii), constand in difuzarea spoturilor radio si TV si a machetelor de presa pentru Regio.

De asemenea, au fost derulate cercetari sociologice pentru a masura nivelul de informare al publicului general si al diferitelor categorii de potentiali solicitanti cu privire la Regio si la Programele de Cooperare Teritoriala Europeana si pentru a afla preferintele in ceea ce priveste canalele de informare in vederea realizarii campaniilor de informare viitoare.

Campaniile de informare pentru aceste programe vor continua pe parcursul intregii perioade de programare 2007-2013, cu finantare din fondurile de asistenta tehnica proprii fiecarui program.

Sursa: Ministerul Dezvoltarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top