
Presedintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat ca analizeaza mai multe variante de montaj financiar pentru finantarea acestei investitii, urmand ca in acest sens sa aiba loc, in cursul zilei de 9 februarie negocieri cu reprezentantii BEI.
Flutur a cerut, totodata, parlamentarilor PSD si PD-L de Suceava sa sustina amendamente la legea bugetului de stat, dar si sa faca demersuri pentru ca Guvernul sa aloce 10 milioane de euro pentru modernizarea pistei si a sistemului de balizaj ale Aeroportului Suceava.
Firma germana K+P a realizat master-planul de dezvoltare a Aeroportului Suceava, iar prognoza de trafic confirma necesitatea extinderii acestuia, potentialul de pasageri evaluat pana in 2013 fiind de 310.000 de pasageri anual, in varianta optimista, si de 178.000 de pasageri anual, in varianta pesimista, in conditiile in care, in 2008, volumul de pasageri a fost de aproximativ 40.000.
Studiul prevede lucrari de modernizare a pistei a carei largime ar urma sa ajunga de la 30 de metri la 45 de metri si lungimea de la 1.800 de metri, in prezent, la 2.460 de metri, pentru a prelua avioane de dimensiuni mari, cum sunt Airbus A 319 sau Boeing B 737, care au o distanta de zbor la care sa fie accesibila regiunea Marii Mediterane.
Odata cu modernizarea pistei, vor trebui facute investitii in balizaj, dar si in modernizarea aerogarii si realizarea unui terminal cargo. Sunt luate in calcul trei variante pentru finantarea proiectului, una fiind un imprumut contractat de consiliile judetene si consiliile municipale Suceava si Botosani, o alta varianta este asocierea CJ Suceava cu o firma puternica de specialitate, iar a treia – concesionarea aeroportului unui operator international.