A.D., 43 de ani, administrator magazin, Iasi
Intrebare: „Sunt administratorul unui magazin de cartier care are o gama larga de produse, avand la vanzare ~de toate~, de la legume-fructe pana la ata de cusut si papuci de casa. De mai bine de un an insa, lucrurile au inceput sa mearga mai prost, iar oamenii se reorienteaza spre cele 2-3 supermarketuri si hypermarketuri aflate la o distanta de maxim 5 km de cartierul in care imi desfasor activitatea. Ce ar trebui sa fac pentru a-mi imbunatati afacerea?”
Raspuns: Cea mai buna solutie in acest moment este specializarea. Va recomand sa renuntati la tipul de magazin care vinde „de toate”, acesta nemaifiind viabil in aceasta perioada. Acum oamenii se orienteaza de obicei spre hypermarketuri considerand ca acolo gasesc preturi mai mici cumparand necesarul pe o perioada mai lunga de timp (o saptamana), iar din magazinele de cartier cumpara doar strictul necesar pe 1-2 zile. V-ati putea orienta spre deschiderea unui aprozar, de exemplu. In zona mea, exista 4 magazine „de cartier”, din care 3 vand „de toate”, iar unul este specializat strict pe legume-fructe, avand preturi mai mici decat cele existente in hypermarketuri (datorita faptului ca achizitioneaza direct de la producatori din jurul orasului).