AFM: S-a modificat Ghidul de finantare a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national 2017 – 2019

proiecte-europene.jpg

Ministerul Mediului a publicat pe site ul propriu, spre dezbatere publica, Proiectul de Ordin de Ministru privind modificarea si completarea Ghidului de finantare a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national 2017 – 2019, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului nr. 661/2017.

Principalele modificari propuse prin proiectul de ordin de ministru sunt urmatoarele:

  • introducerea conditiei de valabilitate a inspectiei tehnice periodice (ITP) a autovehiculului uzat, la momentul depunerii dosarului de acceptare, pentru persoane juridice, respectiv la momentul inscrierii la producatorul validat, pentru persoane fizice;
  • introducerea termenului de 60 de zile, de la publicarea listei persoanelor juridice de drept privat acceptate pentru inscrierea la producatorii validati;
  • introducerea spatiului privat virtual pentru emiterea certificatelor de atestare fiscala;
  • obligatia inmatricularii autovehiculelor noi achizitionate prin intermediul programului, pe numele beneficiarilor, in termen legal de la emiterea facturii de achizitie (pentru persoane juridice care primesc ajutor de minimis);
  • eliminarea datei de 31 decembrie ca data limita de valabilitate a notei de inscriere. Prin urmare, notele de inscriere sunt valabile 120 zile de la data emiterii;
  • emiterea facturii si introducerea datelor aferente vor fi facute in termenul de valabilitate a notei de inscriere;
  • monitorizarea ajutoarelor de minimis consta in verificarea respectarii obligatiei referitoare la inmatricularea autovehiculelor noi;
  • recuperarea ajutoarelor de minimis, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurentei nr. 21/1996,
  • cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul nerespectarii conditiilor de acordare;
    – introducerea unui termen de 7 zile pentru solutionarea neconcordantelor referitoare la informatiile aferente cererilor de decontare depuse de producatorii validati, sub sanctiunea neincluderii in respectiva cerere de decontare a facturilor nesolutionate.

Cetatenii si institutiile interesate pot transmite opinii/propuneri/sugestii, in termen de 10 zile de la data publicarii pe site, respectiv 27 februarie 2018, pe adresa de e mail: [email protected].

Sursa: AFM

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top