Autoritatea de Management POR a emis o nota privind masurile ce pot fi intreprinse de beneficiari in cazul rezilierii contractelor de lucrari.
In cazul in care beneficiarii intampina dificultati in implementarea proiectelor respectiv, executia contractului de lucrari si decid incetarea acestuia (conform prevederilor contractuale) pot intreprinde urmatorii pasi:
1. Solicita certificarea de catre dirigintele de santier a lucrarilor executate pana la data incetarii contractului de executie de lucrari;
2. Revizuirea documentatiei tehnice aferenta partii din proiect ramasa neexecutata, inclusiv remedierea deficientelor constatate in implementarea proiectului (daca este cazul, si cu executarea garantiilor de buna executie constituite ofertanti in acest sens).
3. Realizarea unei noi fise de date a achizitiei (cu luarea in considerare a prevederilor Ordinului 509/2011, a instructiunilor ANRMAP in scopul evitarii comiterii unor erori ce ar putea conduce la aplicarea de corectii financiare) pe baza documentatiei tehnice revizuita;
4. Lansarea achizitiei publice, selectarea si incheierea contractului de executie lucrari;
5. La stabilirea valorii contractului de lucrari se vor avea in vedere urmatoarele:
- valoarea totala eligibila aprobata prin contractul de finantare nu va putea fi depasita (orice cost suplimentar se va deconta din cheltuielile neeligibile);
- daca pentru o achizitie din cadrul contractului de finantare a fost aplicata o corectie financiara nedecontate si rezultate ca economii nu se pot folosi pentru finantarea aceluiasi proiect. Se va intocmi act aditional de reducere a valorii totale a contractului de finantare (dupa caz).
6. Contractul de executie de lucrari, pentru lucrarile ramase de executat, atribuit in baza procedurilor de achizitie publica, se vor deconta, in limita bugetului alocat, din aceiasi linie bugetara cu contractul de executie de lucrari incheiat initial.
Sursa: ADR Nord-Vest