Compania Nationala de Cai Ferate „CFR” SA a lansat licitatia deschisa pentru modernizarea subsectiunii Apata-Cata, parte a tronsonului feroviar Brasov – Sighisoara. Valoarea totala estimata a contractului este de 2,86 miliarde lei fara TVA.
Sursa de finantare este asigurata de Comisia Europeana prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), in proportie de 81,74%, iar cofinantarea in proportie de 18,26% de la bugetul de stat.
Modernizarea sectiunii Apata – Cata contribuie la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilitatii sustenabile pe sectiunea Frontiera Ungara – Curtici – Arad – Simeria – Sighisoara – Brasov, prin cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h, reducerea duratei de transport si cresterea sigurantei feroviare, spune compania.
Proiectul de modernizare pe aceasta sectiune cuprinde o gama variata de lucrari feroviare: infrastructura, suprastructura, lucrari de arta – poduri/podete/viaducte/tuneluri, electrificare si energoalimentare, telecomunicatii feroviare, semnalizare feroviara, lucrari de constructii civile in statii.
Potrivit Comisiei Europene sectorul Brasov-Sighisoara e format din trei sectoare, respectiv Brasov-Apata, Apata–Cata, and Cata–Sighisoara. Comisia spune ca sectoarele nu sunt corespunzatoare cu regulamente ale UE si cu una dintre directivele europene.
Modernizarea sectiunii Apata-Cata va duce la scurtarea segmentului de la 43.95 km to 28.20 km. Dupa modernizarea incarcarea pe osie a unui tren va putea ajunge la 22,5 tone, lungimea trenurilor va ajunge la 740 metri iar viteza de circulatie va depasi 100 kilometri la ora.
Sursa: Digi24