Clarificari cu privire la selectia unui partener pentru proiectul Centrului de Informare Fonduri ESI

note-and-pen-1429039-m.jpg

Referitor la solicitarile de clarificare depuse cu referire la selectia unui partener / unor parteneri pentru proiectul Centrului de Informare Fonduri ESI precizam urmatoarele:

  • Cu privire la intrebarea daca un potential aplicant din România ”poate demonstra indeplinirea conditiilor de eligibilitate stabilite in anuntul de selectie cu privire la detinerea de spatii in fiecare judet si cu privire la numarul de angajati, prin prezentarea statutului organizatiei, din care reiese statutul si obligatiile membrilor si prin prezentarea unei declaratii pe proprie raspundere cu privire la indeplinirea conditiilor de eligibilitate si asumarea de resurse umane si materiale, atragem atentia ca in documentul Modalitatea de evaluare a candidaturilor se precizeaza ca, in ceea ce priveste detinerea de spatii, la dosarul candidaturii trebuie depuse ”documente doveditoare care sa ateste ca organizatia detine spatiu cu caracteristicile enumerate in Anexa 2 Conditii de Conformitate” (tabelul cu Criterii de verificare, nr. 2, punctul j); in ceea ce priveste capacitatea administrativa/ numarul de angajati (conditie specifica) in acelasi document se precizeaza ca ”Evaluarea criteriilor si notarea vor avea loc exclusiv pe baza documentelor justificative depuse”.
  • De asemenea, cu privire la paragraful din Criteriile de Conformitate, potrivit caruia ”intreprinderile de drept public si privat, asa cum sunt definite in legislatia in domeniul ajutorului de stat, nu pot fi parteneri eligibili”, atragem atentia asupra faptului ca aceasta fraza nu vizeaza ajutorul de stat, ci definitia notiunii de intreprindere ca ”entitate care desfasoara o activitate economica, indiferent de statutul juridic si de modul de finantare a acestora”, pentru a delimita tipurile de organizatii care nu pot fi eligibile ca parteneri. Astfel, potrivit documentului Comunicarea Comisiei privind notiunea de ajutor de stat astfel cum este mentionata la articolul 107 alineatul (1) din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene (http://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=OJ:C:2016:262:FULL&from=RO), punctul 2.1., ”Curtea de Justitie a definit in mod sistematic intreprinderile ca fiind entitati care desfasoara o activitate economica, indiferent de statutul juridic si de modul de finantare a acestora”. De altfel, si in proiectul din august al Ghidului Solicitantului POAT aflat pe pagina http://www.fonduri-ue.ro/poat-2014#implementare-program, (program in cadrul caruia va fi depus spre finantare proiectul), este specificat ca ”Societatile comerciale, regiile autonome precum si toate companiile la care statul sau unitatile administrativ – teritoriale sunt actionari nu sunt beneficiari si nici parteneri eligibili in cadrul programului” (pag. 25).
  • In ceea ce priveste modalitatea de transmitere a documentelor, daca fisierele sunt voluminoase se accepta:

– transmiterea lor prin e-mail-uri succesive, cu numerotarea acestora si un e- mail sinteza la final, sau
– transmiterea sub forma de fisiere de tip Transfer, insotite de un mesaj in care se precizeaza titlurile documentelor din arhiva si marimea fisierului.

Sursa: fonduri-ue.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.