Comerţul electronic dincolo de coşul de cumpărături – part 1

Dacă o companie intenţionează să folosească internetul pentru interacţiunea strategică cu clientul, trebuie să ia în considerare toate procesele referitoare la respectivul client ca un întreg.
Internetul ca şi opţiune tehnică, nu poate să devină o oportunitate strategică şi profitabilă decât dacă i se oferă clientului o valoare adăugată reală, dacă se evită discontinuităţi de comunicare, insulele de informaţii sunt grupate, procesele de vânzări şi servicii sunt integrate şi optimizate de la un capăt la altul, iar informaţiile de valoare cu privire la clienţii sunt analizate şi folosite inteligent.
Proiectele care sunt doar tehnologice şi concentrate doar pe magazinele virtuale din spaţiul web, fără a se privi comerţul electronic ca o şansă de a „croi” procesele de afaceri mult mai eficient şi mult mai aproape de cerinţele consumatorilor, riscă de a risipi fondurile investite şi resursele, deoarece clienţii se aşteaptă la soluţii de e-business care să furnizeze nu doar tranzacţii de achiziţie prietenoase pentru utilizator, dar şi îndeplinirea comenzii într-un mod eficient şi de încredere.
Multe din soluţiile de e-commerce au clacat aici. Motivul pentru acest fapt include printre altele, tranzacţiile de achiziţie complicate, informaţii incomplete şi incorecte despre preţ, disponibilitatea produsului, bunurile sunt livrate prea târziu sau deloc, facturile nu corespund cu comanda, lipsa informaţilor în perioada pre- şi post- vânzare.
Sursa:
Buck-Emden, Zencke Peter, mySAP CRM, The Official Guidebook to Sap CRM 4.0
Zilele următoare vor apărea şi părţile 2 şi 3 pe www.managementul-riscurilor.ro

About Valentin Mazareanu

Valentin P. Mazăreanu, doctor în economie. Subiecte de interes: managementul riscului, securitatea informaţională, managementul proiectelor. Ocupaţii în prezent: project manager al www.managementul-riscurilor.ro, Co-Regional Director of PRMIA Bucharest Chapter, Director General al Paideia Consulting SRL Iasi, Expert IT în proiecte cu finanţare nerambursabilă. Studii: liceu militar, facultate de drept, master în Sisteme Informaţionale pentru Afaceri, studii doctorale în economie. Dezvoltare profesională: stagiu de cercetare în Franţa, Poitiers (subiect: managementul riscului); şcoală de vară în Finlanda, Jyvaskyla (subiect: managementul riscului, dreptul de proprietate intectuală, knowledge management); training internaţional Slovenia, Ljubljana (subiect: managementul proiectelor internaţionale); training naţional Romania, Iaşi (subiect: antreprenoriat, Analiză Tranzacţională, NLP, Comunicare şi Negociere).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.