Comisia Europeana finanteaza cu 34 de milioane de euro modernizarea a doua poduri peste Dunare

pod_Dunare.jpg

pod_DunareComisia Europeana a aprobat o investitie in valoare de peste 34 de milioane de euro in cadrul Fondului de coeziune pentru modernizarea a doua poduri de cale ferata peste Dunare, respectiv cel de la Borcea si cel de la Cernavoda.

Scopul este acela de a finaliza reabilitarea liniei ferate Bucuresti-Constanta din regiunea de dezvoltare situata in sudul Romaniei.

„Aceasta investitie este un exemplu relevant pentru modul in care fondurile regionale ale UE pot actiona in beneficiul cetatenilor, contribuind totodata la imbunatatirea potentialului regiunilor din punctul de vedere al dezvoltarii afacerilor. O infrastructura de transport sigura este fundamentala, nu numai pentru buna functionare a pietei interne a Uniunii, ci si pentru bunastarea economica si sociala a oamenilor care locuiesc in aceste regiuni. Salut orice initiativa a autoritatilor romane de a asigura securitatea investitiilor care au fost deja facute in retea din fonduri europene – este exact ceea ce ne dorim. Sunt sigur ca se va proceda la fel si pentru reabilitarea noilor poduri de peste Dunare” a declarat comisarul european pentru politica regionala Johannes Hahn.

Reabilitarea celor doua poduri de cale ferata ar contribui la modernizarea infrastructurii si ar ridica nivelul maxim de exploatare pentru trenurile de pasageri si cele de marfuri. In acelasi timp, ar insemna siguranta si confort sporite pentru pasageri. Proiectul ar produce o schimbare semnificativa in cazul distantelor lungi si al traficului international

Principalii beneficiari ai caii ferate reabilitate vor fi pasagerii si operatorii de transport marfuri, intreprinderile si serviciile publice din regiunea acoperita de proiect.

intreaga populatie din zona, in special din regiunea de dezvoltare situata in sudul Romaniei, judetul Ialomita (aproximativ 300.000 de locuitori) si cei care calatoresc catre portul Constanta sau Marea Neagra vor beneficia, de asemenea, de un acces imbunatatit.

Cum portiunea de cale ferata modernizata face parte din coridorul transeuropean de cale ferata, proiectul va genera beneficii sporite atat pentru Romania, cat si pentru Europa.

Investitia are loc in cadrul Programului de Transport cofinantat de Uniunea Europeana: axa prioritara „Modernizarea si dezvoltarea axei prioritare TEN-T in vederea asigurarii unui sistem de transport national durabil, integrat in retelele de transport europene”.

Uniunea Europeana va acorda 34.286.563 milioane de euro in cadrul Fondului de coeziune, totalul investitiei ridicandu-se la aproximativ 50.268.638 milioane de euro.

Se preconizeaza ca implementarea proiectului va genera aproximativ 745 de locuri de munca.

Context

Toate „proiectele majore”, care implica o investitie totala (TVA inclus) de peste 50 milioane de euro, cad sub incidenta unei decizii speciale a Comisiei Europene, in timp ce alte tipuri de proiecte sunt aprobate la nivel national sau regional.

Acest proiect major se incadreaza pe axele prioritare 22 referitoare la Reteaua Transeuropeana de Transport (TEN-T), reprezentand axa feroviara care leaga Atena de Nürnberg/Dresda via Sofia, Budapesta, Viena si Praga.

Romaniei i-au fost alocate aproximativ 19,7 miliarde de euro ca volum total de finantare in cadrul politicii de coeziune in perioada 2007-2013.

Sursa: Comisia Europeana

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top