Comisia intensifică activitățile de informare vizând pregătirea întreprinderilor din UE în domeniul vamal pentru scenariul „fără acord”

brexit.jpg

Abstract disintegration Euro union and Britain (done in 3d rendering)

Comisia Europeană și-a intensificat activitățile de informare vizând pregătirea întreprinderilor din UE pentru scenariul „fără acord”, în domeniul vamal și al impozitării indirecte, cum ar fi TVA-ul, având în vedere riscul ca Regatul Unit să părăsească UE la data de 30 martie a acestui an fără niciun fel de acord (scenariul „fără acord”).

Campania de informare lansată astăzi face parte din eforturile actuale ale Comisiei de pregătire pentru ieșirea fără acord a Regatului Unit din Uniunea Europeană, în conformitate cu concluziile Consiliului European (articolul 50) din decembrie 2018, care îndeamnă la intensificarea pregătirii pentru toate scenariile. Rolul acestei campanii este de a contribui la informarea întreprinderilor care doresc să-și mențină schimburile comerciale cu Regatul Unit după 30 martie cu privire la ceea ce trebuie să facă pentru a asigura o tranziție cât mai lină. O bună pregătire pentru situația în care Regatul Unit ar deveni o țară terță evită producerea unei perturbări semnificative a activității întreprinderilor din UE.

Pierre Moscovici, comisarul pentru afaceri economice și financiare, impozitare și vamă, a declarat: „Având în vedere că riscul unui Brexit fără acord este din ce în ce mai mare pe măsură ce data de 29 martie se apropie, Comisia Europeană și autoritățile vamale naționale depun eforturi considerabile pentru a fi pregătite să introducă verificări și controale ale mărfurilor care circulă între UE și Regatul Unit. Aceste eforturi sunt esențiale pentru protejarea consumatorilor și a pieței noastre interne. Este foarte important ca întreprinderile care au relații comerciale cu Regatul Unit să fie în măsură să aplice rapid formalitățile vamale în conformitate cu legislația vamală, care se va aplica încă din prima zi în cazul unui Brexit fără acord. Nu este timp de pierdut, iar rolul nostru de susținere a întreprinderilor se concretizează prin această campanie de informare.”

Sursa: Reprezentanta Comisiei Eurpene in Romania

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top