Despre managerul firmei si consultantul in managementul firmei

Ceea ce va povestesc este un caz real!

Acum doua zile, la orele amiezii, am primit un telefon si discutia a decurs cam asa:

“- Buna ziua! Sunteti doamna…de la firma… Am datele dumneavoastra de contact de la …..
– Da. Va ascult!
– Ma numesc… si am nevoie de ajutorul dumneavoastra!
– Despre ce este vorba?
– Ma doare capul si nu mai stiu cum sa tin platile sub control, cum sa…”
 
Nu o sa redau toata discutia, pentru ca nu asta este relevant acum.
Apoi a continuat:

“- Aceasta este situatia! Cum ma puteti ajuta?”
– In primul rand, va recomand sa luati o pauza, plecati de la birou si mancati undeva in oras, apoi la ora 17:00 va invit la biroul meu sa stam de vorba, la o cafea sau un ceai: sa analizam situatia, sa stabilim prioritatile si sa identificam solutiile.”

Interlocutorul meu a avut un moment de ezitare. Mi-a spus ca nu poate pleca de la birou, ca are foarte multe probleme de rezolvat, dar va veni la intalnirea propusa pentru ora 17:00.
Si a venit, insa era foarte obosit si nu se putea concentra asupra discutiei. 

Ieri ne-am reintalnit si in urma unei discutii de aproximativ o ora, am stabilit sa incepem sa colaboram pentru solutionarea primelor 3 prioritati identificate pe agenda lui de lucru.

Punct de vedere – asemanari cu domeniul serviciilor medicale

Si acum am sa va spun cum vad eu colaborarea dintre managerul unei firme (in calitate de client) si consultantul in managementul firmei, asemenea unei colaborari dintre un pacient si un medic pentru solutionarea unei situatii specifice.

Ce trebuie sa faca medicul:
* sa asculte atent
* sa indeparteze starea de panica
* sa puna intrebarile potrivite
* sa stimuleze comunicarea
* sa identifice analizele necesare
* sa stabileasca diagnosticul
* sa explice solutiile alternative
* sa scrie reteta si sa faca alte recomandari medicale

Ce trebuie sa faca pacientul:
* sa explice toate simptomele
* sa raspunda la toate intrebarile
* sa fie calm si receptiv
* sa coopereze si sa-si faca analizele solicitate
* sa inteleaga diagnosticul
* sa inteleaga solutiile alternative
* sa urmeze tratamentul recomandat

Si totusi, desi pacientul a fost la cel mai bun medic, s-ar putea ca tratamentul recomandat sa nu dea rezultatele scontate! De ce?

Pentru ca medicul analizeaza, diagnosticheaza si recomanda, dar deciziile apartin pacientului:
1. sa cumpere reteta de medicamente
2. sa ia medicamentele, conform “schemei” de tratament indicate
3. sa respecte toate recomandarile legate de alimentatie, odihna etc
4. sa continue tratamentul pentru toata perioada indicata
5. sa constientizeze si sa autoevalueze starea generala de sanatate
6. sa sune medicul daca are nevoie de clarificari
7. sa vina la controlul medical, la termenul stabilit

Punct de vedere – specific serviciilor de consultanta manageriala

Consultantul in management identifica “simptomele”, adica punctele tari si punctele slabe din modul de desfasurare activitatii firmei, analizeaza cauzele si recomanda mai multe solutii de ameliorare, explicand modul de implementare.

Insa decizia asupra alegerii unei solutii de management si alegerea modului de implementare este a managerului!

Daca managerul si consultantul coopereaza si se implica in toate fazele derularii unui proiect, atunci sansele de reusita pentru atingerea obiectivelor manageriale sunt maxime!

Sunt si alte opinii? Va invit sa comentati!

Anda Racsa

Anda Racsa

Antreprenor, manager, consultant, trainer ABC Training Consulting. 19 ani practica profesionala in domeniul managementului financiar al afacerii din care 9 ani experienta ca antreprenor si manager al firmei ABC Training Consulting. Certificari profesionale: Consultant bancar – certificat de IBR si CNFPA, promotia 2010; Auditor financiar – certificat de CAFR, promotia 2009; Formator (trainer) – certificat de CNFPA, promotia 2007. Furnizez servicii de training, consultanta si asistenta antreprenoriala si manageriala: Evaluarea fezabilitatii ideii sau a afacerii in derulare, Planificarea afacerii si elaborarea planului de afaceri antreprenorial si managerial, Organizarea si coordonarea contabilitatii manageriale afacerii, Managementul costurilor si al cash-flow-ului. Periodic organizez evenimente dedicate antreprenorilor, managerilor si specialistilor – unde dezbatem subiecte specifice managementului si optimizarii afacerii si identificam solutii si oportunitati de colaborare.

3 Replies to “Despre managerul firmei si consultantul in managementul firmei”

  1. andaracsa spune:

    Buna dimineata! Va multumesc pentru opinii.
    Cred ca exemplele concrete din activitatea noastra sau a celor din jurul nostru pot sa ajute la intelegerea beneficiilor consultantei manageriale.

    Un exemplu prezentat in presa:
    Interbrands a platit o jumatate de milion de euro unui consultant care i-a redus costurile.

    http://www.zf.ro/companii/interbrands-a-platit-o-jumatate-de-milion-de-euro-unui-consultant-care-i-a-redus-costurile-5774701/

  2. Perparim Demi spune:

    Si alegerea consultantului este tot a managerului.
    Fiecare alege „palaria” dupa cap, uneori se mai potrivesc, uneori nu.

  3. melaniacoman spune:

    Cred ca cel mai sigur lucru pe care il poate face un om ajuns la capatul puterilor este sa mai munceasca un pic si sa isi faca neuronul praf.

    Exemplul oferit de dumneavoastra este mai mult decat ilustrativ.

    Observ, in cazul celor mai multi oameni cu care lucrez, ca epuizarea la care se supun singuri este si cauza greselilor celor mai nasoale, pe romaneste.

    Deci, aveti dreptate cu abordarea propusa.

    Punctul meu de vedere, din pacate, e mai agresiv si mai dur – good cop / bad cop poate functiona din cand in cand.

    Un alt punct de vedere ar fi abordarea „la consultant ca la popa”, cum zicea un vechi client cu care am lucrat… Numa’ sa nu fie cea de pe urma.

    Melania

Dă-i un răspuns lui andaracsa Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top