Dl.Isarescu, criza si mass-media

Dl.Mugur Isărescu a fost la Iași. În conferința susținută, dumnealui s-a referit și la criza financiară și rolul mass-mediei în accentuarea stării de criză:
„Exista o dimensiune a acestei crize financiare, una mediatica, care nu trebuie neglijata si care ne influenteaza. Si inainte de a iesi din aceasta criza, noi romanii trebuie sa scoatem criza din capul nostru. Este foarte important, nu e vorba de a intra intr-o stare de euforie, dar a pune un diagnostic corect si a vedea dimensiunea adevarata a impactului crizei este o preconditie a unor politici corecte”.
Perfect de acord cu ceea ce afirma dl.Isarescu.
Iar ceea ce a afirmat poate fi extras și din afirmatiile lui Greenspan în recenta lucrare „The Age of Turbulance” (după cum aminteam recent pe acest site).
Alan Greenspan afirmă că omul se află în permanență în una din două stări (privind prin prismă antreprenorială)- frica și eforie; aceste stări dictează modul în care omul acționează în afacere și de aici modul în care economia se dezvoltă sau nu.
Se crează astfel un ciclu: starea de euforie duce la investiție și astfel economia se dezvoltă; sau frică, de aici reticență în a investi și deci recesiune.
Si atunci, cand mass-media intervine şi vorbeşte despre criză la orice pas, omul „de rând” intră în starea de frică. Și de aici, accentuarea crizei. Și iar mass-media și așa mai departe.
Este păcat că mass-media îşi uită rolul de educator şi foloseşte criza ca pe un veritabil instrument de marketing (voi reveni la acest subiect).

Valentin Mazareanu

Valentin Mazareanu

Valentin P. Mazăreanu, doctor în economie. Subiecte de interes: managementul riscului, securitatea informaţională, managementul proiectelor. Ocupaţii în prezent: project manager al www.managementul-riscurilor.ro, Co-Regional Director of PRMIA Bucharest Chapter, Director General al Paideia Consulting SRL Iasi, Expert IT în proiecte cu finanţare nerambursabilă. Studii: liceu militar, facultate de drept, master în Sisteme Informaţionale pentru Afaceri, studii doctorale în economie. Dezvoltare profesională: stagiu de cercetare în Franţa, Poitiers (subiect: managementul riscului); şcoală de vară în Finlanda, Jyvaskyla (subiect: managementul riscului, dreptul de proprietate intectuală, knowledge management); training internaţional Slovenia, Ljubljana (subiect: managementul proiectelor internaţionale); training naţional Romania, Iaşi (subiect: antreprenoriat, Analiză Tranzacţională, NLP, Comunicare şi Negociere).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top