Eduard Prodan a dezvoltat alături de fraţii săi Fresco Jugo, un brand de sucuri din fructe şi legume produse în Iaşi, cu o investiţie de 44.000 de euro prin Start-Up Nation

fresco-jugo.jpg

Eduard Prodan, un tânăr de 28 de ani, a început împreună cu fraţii săi, la finalul anului 2018, să dezvolte businessul Fresco Jugo, după ce stabiliseră că îşi doresc o afacere de la zero în domeniul ali­mentar. Au oscilat între produse de patiserie şi sucuri naturale, iar balanţa a înclinat către a doua opţiune, astfel că Fresco Jugo este astăzi brandul lor de sucuri şi legu­me şi fructe presate la rece şi pasteurizate.

„Avem o fabrică în comuna Leţcani, judeţul Iaşi, unde am investit 44.000 de euro prin Start-Up Nation. Am adăugat şi fonduri proprii, economii şi împrumuturi de la prieteni şi familie. Nu aveam expe­rien­ţă, am avut doar voinţă“, a po­vestit Eduard Prodan.

În timp, au dezvoltat şapte sortimente de sucuri, printre care cu mere, pe­re, morcovi, aronia, gu­tui, porto­ca­le, iar acum se pre­gă­tesc să adauge în ofertă noi variante pentru clienţii HoReCa, ce reprezintă peste 80% din vân­zările brandului. Fructele şi legumele care se găsesc în România sunt cumpărate de la pro­ducători locali, iar pentru lămâi, porto­cale, rodii cei trei antreprenori colaborează cu un importator.

„Majoritatea clienţilor HoReCa sunt din zona Moldovei. La început aveam 50 de clienţi doar din Iaşi, apoi am început să ne ex­tindem în Bacău, Suceava, Piatra Neamţ, Paşcani. De pe site, ne comandă băcănii şi restaurante din toată ţara. Avem circa 15 clienţi din Bucu­reşti, Focşani, Galaţi şi alte oraşe. Am ajuns şi în zonele turistice, la Vatra Dornei“, spune Eduard Prodan.

Fresco Jugo a însemnat în 2019 o cifră de afaceri de aproape 300.000 de lei, adaugă antreprenorul, şi o echipă de şase oameni. Lună de lună însă vânzările cresc, doar în iulie, de exemplu, valoarea lor fiind echi­valentă cu cea din intervalul ianuarie-aprilie.

„Ne-am gândit la export şi suntem aproa­pe de implementarea ideii. Avem cunoştinţe în Germania şi Suedia care ne-ar putea ajuta să ieşim la export.“

Odată cu starea de urgenţă, când restau­rantele s-au închis, fondatorii Fresco Jugo s-au concentrat pe vânzările online, aşa că au reorganizat complet site-ul şi au de gând să continue să dezvolte segmentul online.

„Suntem şi în supermarketuri, precum lan­ţul Lorimer din Paşcani. Am încercat la Lidl, suntem în negocieri cu Carrefour şi Auchan.“

Sucurile Fresco Jugo, disponibile şi pe platforma eMAG, se vând în două tipuri de ambalaje. Cele mai multe au 330 de mililitri şi costă între 5,5 şi 7 lei. Există şi varianta sticlelor de trei litri, care costă de la 19 la 22 de lei, în funcţie de ingrediente.

„Planul pentru 2020 este să ne mutăm din locul unde producem acum, unde stăm cu chirie. Am achiziţionat un teren unde să ne facem o hală de producţie. Acolo am avea nevoie de 11-12 persoane. Ca număr de clienţi… Mai multe detalii aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top