Interviu cu Daniel Nemes antreprenor din Alba Iulia si expert în accesarea surselor de finanțare

1-e1608126744287.jpeg

Care este perspectiva dvs cu privire la finantarile din perioada pandemiei si ce sugestii avețipentru organizațiile care au dificultăți în aceasta perioada?

Cele trei măsuri de finanțare gestionate de către MEEMA prin ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020, sprijină direct atât IMM-urile cât și P.F.A. și I.I., prin finanțări de la 2.000 euro până la 200.000 euro, reprezintă o oportunitate pentru IMM-urile care au avut activitate economică în 2019 și doresc să își extindă activitatea, fie în domeniul actual, fie în alte domenii, mai ales pentru că programele au o procedură destul de simplă de gestionat atât din punct de vere al aplicării cât și al implementării proiectului.

Din 4 decembrie 2020 a demarat programul „ElectricUP”, care sprijină operatorii economici din domeniul HORECA pentru instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice. Sperăm ca până la sfârșitul anului să fie lansată și sesiunea de depunere în cadrul Progarmului de Digitalizare a IMM-urilor.

Sugerez antreprenorilor să își analizeze activitatea din punct de vedere al contextului economic actual și să găsească soluțiile necesare pentru menținerea sau diversificarea activității curente, în prezent fiind disponibile finanțările nerambursabile care au ca obiectiv principal

Ce perspective de oportunități de finanțare sunt pentru anul 2021?

Anul 2021 reprezintă începutul unei noi perioade de finanțare, respectiv 2021-2027, perioadă îm care ne așteptăm, în principal, la actualizarea finanțărilor care au fost și în perioada 2014-2020, fie din punct de vedere al valorii finanțărilor individuale acordate, fie din punct de vedere al eligiilității solicintanților și chieltuielilor eigibile. Însă, datorită contextului economic actual, în 2021 se va pune accent pe redreresarea economică și digitalizarea activităților economice.

Ce puncte forte are compania Paper Street în piața serviciilor profesionale de consultanță în accesarea fondurilor europene?

Suntem o echipă de consultanți cu un background în activități de inginerie, economie și achiziții publice, și o experiență indiviudală de peste 10 ani în domeniul fondurilor europene pe parcursul a două perioade de finanțare, care a ales să înființeze compania PAPER STREET SRL specializată pe sprijinirea IMM-urilor în accesarea de fonduri.

Ce fel de proiecte vă oferă cele mai mari satisfacții în munca de consultanță?

Proiectele pentru întreprinderi start-up.Chiar dacă granturile sunt mai mici, elaborarea și implementarea unui proiect cu un solicitant care dorește să demareze o activitate pe cont propriu din pasiune, sau într-un domeniu în care are experiență,ex. construirea unei pensiuni turistice și administrarea acesteia de către membrii familiei, achiziționarea de echipamente noi sau moderne, inclusiv achiziționarea de utilaje agricole de catre tinerii fermieri, reprezintă și pentru noi o reușită și o satisfacție.

Cum puteți caracteriza relația beneficiar solicitant în proiectele depuse spre finanțare?

Până în prezent, deși am elaborat și implementat mai multe proiecte cu același domeniu de activitate, toate au fost diferite, fiecare abordând diferit piața pe care activează fie prin achiziționarea unui anumit tip de echipamente fie prin axarea pe o nișă specifică. Elaborarea unei cereri de finanțare presupune o colaborare permanentă între solicitant și echipa de consultanță, realizăm planul de afaceri împreună, analizândactivitatea propusă, potențialii clienți și concurenții existenți, succesul afacerii fiind obligatoriu în contextul obținerii unei finanțări nerambursabile. Echipa de consultanță realizează prefezabilitatea proiectului din punct de vedere al eligibilității din punct de vedere al finanțării nerambursabile, prezentând solicitantului în detaliu condițiile contractuale de finanțare, etapele depunerii proiectului, apoi elaborând planul de afaceri și dosarul cererii de finanțare în conformitate cu ghidul specific. Ulterior, pe perioada de implementare, asigurăm managementul complet al proiectului, inclusiv desfășurarea procedurilor de achiziții și întocmirea cererilor de rambursare, în vederea indeplinirii indicatorilor, atingerea rezultatelor și a obiectivelor asumate, prin asist

Unde puteți fi găsit de către potențialii solicitanți?

Sediul intreprinderii este in Alba Iulia, jud. Alba.Toate datele de contact fiind disponibile pe site-ul nostru www.paperstreet.ro.

Material publicat pe pagina web www.plandeafacere.ro in cadrul proiectului StartUp Now! Dezvoltare prin antreprenoriat pentru regiunea Centru cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014 – 2020.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.