Idei de afaceri in criza III

codrinpaveliucPe data de 3 aprilie 2009, am scris un prim articol legat de unele idei de afaceri in criza pe care eu le-as realiza, in special in aceasta perioada dificila. Desi se presupune a fi criza financiara, am primit un feedback extraordinar din partea cititorilor Finantare.ro atat prin comentariile postate pe blog, cat si prin e-mail.

Pe data de 13 noiembrie 2009, am decis sa realizez o continuare a acelui articol in speranta ca voi inspira sau ajuta pe cineva aflat in cautarea unei idei sau aventuri in domeniul antreprenoriatului. Din nou, feedbackul primit din partea cititorilor, intrebarile si sfaturile, mi-au depasit asteptarile.

Astazi lansez cea de-a 3-a parte a acestei mini-serii. Va propun, in cadrul acestui articol, 3 domenii de activitate: marketing, antreprenoriat rural (servicii) si cercetare.

Cea mai simpla idee e intotdeauna cea mai....!

Cea mai simpla idee e intotdeauna cea mai….!

-> La inceputul crizei financiare, cu scopul reducerii cheltuielilor bugetare companiile au realizat o miscare fara precedent: au taiat bugetele de marketing bazandu-se pe buna pozitionare pe piata a propriei afaceri. Acest lucru, bineinteles, a dus la o scadere a cotei de piata a afacerii si, implicit, a profitului. Parerea mea personala este ca externalizarea acestor servicii ar fi dus atat la scaderea cheltuielilor, cat si la mentinerea sau, chiar, cresterea cotei de piata.

In acest sens, afacerea pe care o propun in acest domeniu (fiind deja pusa in practica in Pitesti -> informatie din partea dl Mandric) este una destul de simpla: crearea si implementarea de strategii personalizate de marketing atat pentru companii, cat si pentru institutii publice. In cadrul strategiilor de marketing vor trebui incluse serviciile de promovare, distributie, pret, vanzari samd. Pentru realizarea unei astfel de afaceri, se pot adopta, ca forme de organizare, atat cele comerciale clasice (SA, SRL), cat si cele non-profit (asociatie, fundatie).

-> In cadrul antreprenoriatului rural, am, ca propunere de afacere, doua tipuri de servicii consacrate deja pe piata, dar slab dezvoltate. Este vorba de consultanta si formare profesionala continua. Multi considera, cand vorbim de antreprenoriat rural, ca afacerile din mediul rural se rezuma la trei „chestii”: ferme agricole, pensiuni sau artizanat. In principiu, orice afacere ce se gaseste in mediul urban poate fi translocata si in spatiul rural daca se aloca resursele necesare.

  • In domeniul consultantei, oferta de servicii ar putea include asistenta in infiintarea unei societati, mediere in relatiile cu autoritatiile publice, consultanta in afaceri (analiza economico-financiara a activitatii, analiza productivitatii muncii samd), consultanta in activitati de MRU samd.
  • In domeniul formarii profesionale continue, activitatile trebuie bazate pe educarea locuitorilor rurali in domeniul economiei serviciilor si economiei agrare.

Va prezint cateva exemple de astfel de cursuri: „modalitati de calcul a veniturilor si cheltuielilor intr-o exploatatie familiala”, „eficienta economica in apicultura”, „administrarea eficienta a pensiunilor agroturistice” samd. Vorbind pe sleau, daca merge un trainer si le spune „taranilor” ca a venit sa ii invete „menegiment”, cred ca o sa il scuipe in fata.

Putting the pieces together!!!

Putting the pieces together!!!

-> In domeniul cercetarii sunt foarte multe de facut (precum cred ca ma va sustine dl Perparim Demi). Tara noastra, prin presedinte, (aproape) si-a luat obligatia de a acorda cercetarii un buget de 3% din PIB, dar din care 2% ar trebui sa provina de la companii private (bineinteles cu sustinerea statului).Deoarece nu pot vorbi despre sustinerea intregului sistem de cercetare, voi vorbi despre cercetare in economie si dezvoltare rurala (ceea ce ma doare pe mine!!!).

O afacere in domeniul cercetarii ar fi infiintarea unui centru de cercetari care, prin realizarea de studii economice si sociale in domeniul dezvoltarii rurale, ar putea furniza datele necesare pentru realizarea altor proiecte finantate prin fonduri europene si, totodata, astfel s-ar putea autofinanta pentru realizarea unor proiecte cu durata mai mare. Serviciile ce ar putea fi oferite de un astfel de centru sunt destul de limitate, dar pot fi extinse printr-o serie de parteneriate cu institutii publice si diversi contractori privati.

Inglobarea tuturor celor 3 domenii prezentate intr-o singura afacere ar putea constitui, de asemenea, un avantaj, permitand diversificarea gamei de servicii oferite. Totodata, toate cele 3 domenii prezentate permit dezvoltarea ulterioara a afacerilor prin diversificarea sau, dimpotriva, specializarea lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top