INTERVIU Catalin Tarcau, manager operatiuni Simba Invest: „Am mers noi catre clienti, nu i-am asteptat pe ei sa vina”

Catalin_Tarcau_SIMBA_resize.jpg

Catalin_Tarcau_SIMBA_resizeCatalin Tarcau, manager operatiuni la Simba Invest Bacau, ne-a vorbit despre cum se construieste o afacere pe o piata in care regulile par deja facute. La fel de important, managerul de la Simba pare sa detina si secretul supravietuirii pe timp de criza.

Finantare.ro: Cum a ajuns Simba Invest una dintre una dintre primele 200 de companii din Romania, cu peste 500 de angajati si cifre de afaceri de ordinul sutelor de milioane de lei, chiar si in anii de recesiune economica?

Catalin Tarcau: Simba Invest SRL s-a infiintat in 1996 in Bacau, fiind specializata pe distributia bunurilor de larg consum: alimente, bauturi, tutun si produse de uz casnic.

De la inceput, marea provocare pentru Simba a fost sa construiasca un sistem de distributie intr-un moment in care comertul era bazat foarte mult pe centrele comerciale en-gross, unde comerciantii din retail mergeau pentru a-si achizitiona marfa.

Finantare.ro: Jocurile pareau facute…

C.T.: Intr-adevar, dar solutia noastra a fost sa schimbam regulile. Am venit cu un serviciu adaugat, mergand noi la clienti si nu sa-i asteptam pe ei sa vina la noi. Am inceput cu trei sau patru agenti de vanzari si aveam in jur de 200-300 clienti, care pentru inceput erau foarte reticenti la faptul ca noi venim la magazine si erau foarte convinsi ca avem sigur preturi mai mari decat cei din centrele en-gross. In timp, s-au convins ca nu este asa si au capatat incredere in relatia ce se construia.

Acum distributia produselor se face direct catre clienti, prin preluarea comenzilor de catre agenti nostri comerciali si livrarea produselor prin logistica proprie.

Finantare.ro: Uneori este mai dificil sa pastrezi un client deja castigat decat sa „cuceresti” altul nou. Cum ati reusit sa mentineti o retea de 20.000 de clienti, intr-o perioada de recesiune?

C.T.: Au fost, de fapt, doua provocari. Prima este de natura tehnica, deoarece clientii nostri sunt „imprastiati” pe intreg teritoriul Romaniei. Am creat si dezvoltat o retea logistica foarte complexa, cu depozite, masini, agenti comerciali si de distributie. Centrul nostru logistic este ca un turn de control: total computerizat.

A doua provocare tine in totalitate de strategie si de resursele noastre umane. Am cautat in permanenta sa construim o relatie directa, proactiva, cu clientii nostri.

Acestia se afla in centrul preocuparilor noastre, le anticipam asteptarile si le raspundem cu promptitudine. In principiu, daca undeva in lume exista un anumit produs pe care si-l doresc, ne dam peste cap sa-l aducem. Astfel am ajuns sa avem un portofoliu foarte divers, care numara peste 2.000 de produse.

Finantare.ro: Putem vorbi despre o „cultura a companiei” la Simba?

C.T.: Desigur. Sistemul nostru de valori este simplu si trainic. Pretuim, provocam si recompensam angajatii, ne respectam reciproc si ne dezvoltam abilitatile. Ne asteptam ca fiecare sa isi asume responsabilitatea la nivel individual si sa performeze la standarde inalte. Ne bazam unii pe altii pentru a asigura succesul companiei noastre.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top