Peter Barta: Ce trebuie sa stie antreprenorii care doresc finantare

creioane.jpg

peter-bartaLuna aceasta am participat la mai multe evenimente de pitching. A fost Venture Connect apoi Cafeneaua de Inovare, nu cred ca am vazut o prezentare care sa-mi ramana intiparita puternic in memorie, si asta pentru ca antreprenorii care au prezentat nu sunt pregatiti sa ridice bani pentru finantare. Macar au incercat ceea ce este laudabil, dar un asemenea demers poate sa le afecteze demersul pe termen lung.

Exista o structura sau o abordare corecta? Nu stiu, cert este ca nu exista one size fits all, ceea ce stiu insa este ca majoritatea antreprenorilor care au ridicat bani aveau ceva in comun. Si anume:

  • Un elevator pitch – ingredientele esentiale pentru acest tip de prezentare sunt tractiunea, adica interesul clientilor sau potentialilor clienti fata de produs sau serviciu, produsul, echipa si ceea ce se cheama social proof. Ceea ce conteaza cel mai mult pentru un investitor este tractiunea.
  • O propozitie definitorie. Ce inteleg prin asta? O propozitie care defineste viziunea pentru afacerea ta, este ceea ce vor folosi cei care o aud pentru a vorbi despre idea ta de business.
  • O prezentare scurta compusa din nu mai mult de 10 slide-uri, care spune o poveste clara despre produs, tractiune, planuri si echipa.
  • Nu ai nevoie de un plan de business, cel putin nu in aceasta faza.
  • Nu cere niciodata semnarea unui NDA – Non discloser agreement sau acord de confidentialitate. Nu ai nevoie de asa ceva.

Citeste continuarea articolului aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.