Radu Georgescu: Cate prezentari trebuie sa faci pana gasesti un investitor?

radu_georgescu.jpg

radu_georgescu1000. Vorbim despre seed investment (prima investitie).

Intotdeauna cand am avut eu de ridicat o investitie, de gasit investitori pentru ideile mele, am fost uimit de “impotenta” celor cu care vorbeam de a intelege oportunitatea imensa pe care eu, in maretia si bunavointa mea, le-o scoteam in cale.

Incercam mereu sa le spun cat de fraieri sunt – ei, investitorii – ca nu vor sa puna bani in ideea mea ca sa castige ceea ce mie mi se parea ca este afacerea vietii.

Privind din partea cealalta a mesei, constat cateva greseli pe care le faceam in presupunerile mele:

Multi investitori te asculta cu interes, dar nu au bani. Deci oportunitatea ta poate fi oricat de interesanta, ei nu vor investi. Nu merita insa ignorati – nu se stie niciodata cand, intr-un proiect viitor, va veti intalni din nou si ei vor avea bani. Daca acum au inteles ca sunteti buni, atunci vor dori sa investeasca;

Altii au o strategie de investitii foarte bine definita: de exemplu eu investesc exclusiv in software, SaaS, online, ecommerce. Poti sa vii cu o fabrica de bere care sa fie superprofitabila (altminteri o oportunitate extraordinara), nu este de interes pentru mine;
 Unii cauta sa investeasca o anume suma, altii doresc sa aiba un anume procent din firma;

Sunt investitori care prefera un anume tip de oameni cu care sa lucreze;

Si sunt investitori care sunt interesati numai intr-un anumit stadiu al existentei firmei (seed / A Round / B Round / Growth);

Din cei interesati cu unii nu te vei intelege la evaluare, cu altii nu te intelegi la contract;

Iar cel cu care te intelegi nu este intotdeauna cel care ti-ar place tie sa investeasca.

Mai multe detalii: RaduGeorgescu.ro

Sursa foto: TechAngels.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top