Într-adevăr, social media nu este un canal de vânzari. Iar riscul deteriorării imaginii companiei ce apelează la Facebook, Twitter, Linkedin sau MySpace pentru a-și promova produsul sau serviciul este real, cert și mare.
Neînțeles, social media poate face mai rău firmei decât dacă nu ar fi fost folosit: pentru că de la campanii de PR prin sociale media la SPAM și agasare nu sunt prea mulți pași.
Nu sunt eu un expert în zona SM, dar sunt alții; iar eu îl citesc pe Alex Blogu (e numele lui, predestinat se pare). Pe blogul lui, Alex are o categorie de articole dedicate Social Media, care poate nu ar fi rău să fie citite (articolele). Articole precum Social Media pentru companii, Twitter pentru companii sau What the F**k is Social Media? cred că i-ar ajuta mult pe unii Manageri Social Media.
Și aș mai adăuga multe critici care pot să se producă într-o campanie de promovare entuziasmantă dar rău gândită: dacă sunt clientul tău și în același timp sunt furnizorul tău și în același timp împart cu tine un grup de Linkedin și ne mai urmărim prin Twitter și suntem prieteni şi pe Facebook şi pe MySpace, poate nu ar fi rău să nu primesc același mesaj de 6 ori, de la 6 persoane, care gestionează independent relația cu fiecare din cele 6 categorii mai sus menționate.
Există sisteme integrate, sisteme de management relaţii cu clienţii/furnizorii, oricum sisteme de mult inventate care te pot scăpa de scăpări.
Hey, dar există Excel-ul (că tot mă luam de studenţii care nu învaţă): un filtu avansat şi 6 tabele generate şi ai convingerea că X-ulescul primeşte un singur mesaj.
Articol gândit după ZDNet.
Iar ăsta cred că l-am mai văzut …