Soluție automatizată pentru aplicultori, premiată cu 10.000 Euro de Samsung România

albine.jpg

O soluție românească de digitalizare și automatizare a proceselor dintr-o stupină, Venomia, a fost premiată cu 10.000 de euro la competiția Changeneers de la București, organizată de Impact Hub Bucharest și Samsung România.

Pe 25 iunie a avut loc finala Changeneers. Competiția s-a adresat startup-urilor tech și antreprenorilor din toată țara care pun tehnologia la lucru pentru a contribui la un viitor mai bun.

Din cele peste 90 de startup-uri înscrise, 14 au ajuns în finală, iar Venomia a reușit să convingă juriul și să câștige finanțarea de 10.000 de euro.

Venomia este o soluție completă pentru automatizarea, gestionarea și digitalizarea proceselor dintr-o stupină. Soluția se remarcă prin monitorizarea de la distanță a evoluției stupinei și chiar prin colectarea automată a veninului de albină fără intervenția sau prezența apicultorului, toate aceste procese fiind realizate în deplină siguranță pentru albine. Ecosistemul pune la dispoziție și o piață de desfacere online specializată în veninul de albine.

Cele 14 startup-uri selectate au participat la un proces de mentorat și învățare accelerată care a inclus un bootcamp, webinarii de suport, întâlniri de review board cu membri juriului, mentori și consultanți de business. Echipele finaliste care au susținut pitch-uri în finală sunt:

  • AeroponixRobotics – sistem de tip aeroponie (sistem de crescut plante pe verticală) care reduce cu 85 % consumul de apă din agricultură.
  • CardioMedive – dispozitiv cardio medical care poate colecta și analiza mai multe semne vitale cu ajutorul unui algoritm de AI.
  • CasePlease – soluție prin care turiștii pot să își depoziteze bagajele pentru câteva ore în locuri precum cafenele, hoteluri etc. și să exploreze liniștiți orașul.
  • GoPack – aplicație mobilă ce servește ca o platformă de comunicare pentru persoanele care vor să trimită un pachet și cele care circulă între orașe.
  • Harta Reciclării – prima platformă națională, interactivă, care permite identificarea și localizarea punctelor de colectare selectivă a deșeurilor reciclabile din România.
  • I FEEL IT – seturi de figurine tangibile menite să faciliteze procesul de învățare al copiilor cu deficiențe de vedere printr-o aplicație mobilă.
  • I’m Fine – sistem care îi ajută pe cei cu tulburări mintale să primească soluții personalizate și să lucreze cu terapeuții potriviți printr-o aplicație mobilă conectată cu o platformă web pentru psihoterapeuți.
  • Momsi.app – aplicație socială pentru mame, bazată pe proximitate, nevoi și interese comune.
  • Over24h – platformă care ajută familiile să-și restabilească stabilitatea financiară, să economisească, să își gestioneze bugetul familiei și să dobândească educație financiară solidă.
  • Smart Disinfection System – sistem care ajută la dezinfectarea persoanelor, dar și a echipamentelor prin intermediul unor module printate 3d și folosind materiale ce pot fi procurate de la orice magazin de bricolaj.
  • Theatrum – aplicație care pune la dispoziție toate informațiile necesare pentru planificarea unei seri la teatru: spectacole, actori, regizori, teatre și calendarul evenimentelor.
  • Univrse EduVR Platform – o clasă virtuală în care materia este predată într-un mediu 360 sau VR, accesibilă de pe telefon, laptop, dar și cu ochelari VR.
  • Venomia – soluție completă pentru automatizarea, gestionarea și digitalizarea proceselor dintr-o stupină.
  • ZenParking – aplicație care ajută șoferii să își rezerve locul de parcare înainte să meargă într-o zonă aglomerată printr-un dispozitiv, montat pe locul de parcare.

Juriul competiției a fost format din Simona Panait (Marketing Director Samsung România și Bulgaria), Oana Craioveanu (CEO & Cofondator Impact Hub Bucharest), Monica Jitariuc (Co-Managing Director MSLGROUP The Practice), Mihai Alexandru Hash (Content Creator) și Cristian Negruțiu (Founder Sparking Capital).

Criteriile de selecție de care au ținut cont membrii juriului în desemnarea câștigătorului au vizat impactul pe care îl poate avea soluția propusă, strategia de marketing și atragere a clienților, fezabilitatea operațională și financiară, capacitatea echipei de a îmbunătăți și dezvolta soluția, precum și elementul inovator adus de tehnologie.

Aflată la a treia ediție, competiția Changeneers a numărat 177 de startup-uri înscrise și 37 de finaliști care au susținut pitch-uri în fața juriului. Cele 3 start-up-uri câștigătoare sunt: Human Link (2018), Parking Spotter (2019) și Venomia (2020). În plus, comunitatea Changeneers a facilitat până în prezent întâlniri cu peste 300 de antreprenori din tehnologie, experți și specialiști din multe domenii… Detalii aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top