
Informarea si publicitatea, care au ca obiectiv cresterea impactului PNDR la nivel national, regional, judetean si local, sunt o componenta importanta a operatiunilor de Asistenta Tehnica din cadrul PNDR.
Astfel, s-a propus si aprobat scoaterea la licitatie a doua proiecte ce vizeaza activitati de promovare si publicitate a PNDR dupa cum urmeaza:
– „Imbunatatirea strategiei de comunicare si a identitatii vizuale a PNDR” in valoare de 2.040.000 euro pe o perioada de un an;
– „Actiuni de promovare a PNDR” in valoare de 7.771.540 euro pe o perioada de 2 ani.
Mentionam ca cele doua proiecte reprezinta 25% din suma vehiculata ca ar fi fost alocata in acest sens.
In cadrul proiectului „imbunatatirea strategiei de comunicare si a identitatii vizuale a PNDR”, conform caietului de sarcini, se vor crea si produce 2 spoturi TV, se vor crea, produce si difuza 2 spoturi radio, se vor produce si difuza 4 machete in presa scrisa, iar in cadrul proiectului „Actiuni de promovare a PNDR” se va face difuzarea spoturilor TV.
De asemenea, se vor elabora materiale de informare promotionale in cadrul proiectului „imbunatatirea strategiei de comunicare si a identitatii vizuale a PNDR”, care se vor tipari prin proiectul „Actiuni de promovare a PNDR”.
Publicul tinta al PNDR il constituie potentialii beneficiari (de la fermieri, organizatii de producatori, pana la mediul de afaceri din spatiul rural). Numai prin publicitatea si informarea corecta a potentialilor beneficiari se va ajunge la o crestere a gradului de constientizare asupra beneficiilor ce pot fi obtinute prin accesarea fondurilor europene si implicit la cresterea gradului de absorbtie a fondurilor europene.
Astfel, prin masura de asistenta tehnica se vor permite finantarea activitatilor de informare, comunicare si promovare cum ar fi:
– Organizarea campaniilor de informare, comunicare si promovare a PNDR si FEADR, cu caracter general sau specific;
– Organizarea de seminarii tematice, ateliere de lucru si conferinte pentru informarea potentialilor beneficiari ai masurilor din cadrul programului;
– Elaborarea, tiparirea si diseminarea materialelor informative;
– Organizarea de circuite informationale in mediul rural;
– Achizitionarea de spatiu mass-media pentru difuzarea materialelor de promovare a PNDR si FEADR;
– Managementul informatiei electronice (ex: optimizarea si perfectionarea tehnica a platformei web PNDR, realizarea si implementarea software-urilor dedicate mediatizarii investitiilor realizate prin FEADR in vederea asigurarii transparentei derularii fondurilor europene).
Aceste actiuni trebuie realizate obligatoriu, destinatia acestor bani, pentru promovare si publicitate neputand fi schimbata, in caz contrar acesti bani se vor pierde. Scopul actiunilor de promovare si publicitate este si acela de a educa in spirit european populatia din spatiul rural.
In completarea activitatilor din cadrul PNDR, pentru domeniile piscicultura si acvacultura exista un fond comunitar prin care se pot derula actiuni de promovare in cadrul Fondului European de Pescuit, separat de Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala.
Astfel, pentru promovarea progamului operational de pescuit exista fonduri europene dedicate in valoare de 2,2 milioane de euro, bani care vor fi cheltuiti pana in 2012.