
La acea data obiectivul era refacerea „Podului Istoric” de la Sighetu Marmatiei, peste raul Tisa, pod care pana in anul 1945 lega Romania de Ucraina.
Investitia a fost sustinuta atat de Programul Phare CBC, cat si de Consiliul Local Sighetu Marmatiei, precum si de Guvernul Romaniei. Dupa 8 ani de la demararea primelor actiuni s-a inaugurat transportul intre Romania si Ucraina prin punctul de trecere a frontierei Sighetu Marmatiei.
Dezvoltarea infrastructurii de transport sprijina punerea in valoare a pozitiei geografice a Regiunii Nord-Vest (Transilvania de Nord), ca zona de tranzit dinspre/inspre Ungaria si Ucraina si duce la cresterea mobilitatii, persoanelor si a marfurilor, atat inter- cat si intra-regionale, astfel incat pot fi reduse distantele parcurse si costurile asociate.
Dezvoltarea infrastructurilor de transport: rutier, feroviar, aerian si alinierea acestora la standardele europene (din punct de vedere al parametrilor tehnici si operationali) duce la racordarea coerenta a retelei regionale la reteaua nationala si europeana si corelarea proiectelor de dezvoltare ale Regiunii Nord-Vest (Transilvania de Nord) cu cele din regiunile vecine.
Obiectivele strategice judetene ale domeniului „Dezvoltarea si modernizarea infrastructurii de transport” pentru perioada 2007 – 2013 sunt:
1) cresterea gradului de accesibilitate a judetului prin reabilitarea si aducerea la standarde comunitare a retelei de transport rutier, cale ferata si aeriana din judet;
2) asigurarea coeziunii teritoriale a judetului cu tarile membre UE prin interconectarea cu reteaua de autostrazi (ex : Drum expres Vaja Baia Mare);
3) realizarea de drumuri de centura;
4) stabilirea de culoare rutiere strategice.
Mai multe detalii: www.administratie.ro.