Finalizarea proiectului „Prevenirea inundatiilor si reducerea urmarilor acestora prin fundamentarea deciziilor folosind un sistem informational integrat”

inundatii, sistem informational integrat, proiect, finantare, PHARE, S2AD

In data de 25.02.2009, ora 11.00, va avea loc, la sediul Directiei Apelor Crisuri (Oradea), simularea S2AD in situatii de urgenta generate de inundatii, la ora 12.00, la Dispeceratul ISU Crisana (Oradea), simularea S2AD in situatiii de urgenta generate de poluari accidentale, iar la ora 13.00 va avea loc la Prefectura Bihor conferinta de presa pe tema proiectului.

Proiectul a fost implementat de catre Directia Apelor Crisuri in parteneriat cu Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta „Crisana” al judetului Bihor si cu Directoratul pentru Dezastre Hajdu Bihar-Ungaria.

Finantat prin programul PHARE CBC RO-HU 2006, proiectul are o valoare totala de 806.760 de euro fiind, astfel, cel mai mare proiect transfrontalier din judetul Bihor.

„Sistemul informatic de asistare decizionala” S2AD, realizat in cadrul acestui proiect, asigura atat automatizarea fluxurilor de date intre I.S.U. Crisana si D.A.Crisuri, cat si schimbul de date in timp real intre echipajele mobile de interventie si punctele de comanda, ceea ce ii confera unicitate la nivel national si potential de replicare” a declarat directorul D.A. Crisuri dr. ing. Dorel Dume.

In data de 26.02.2010, incepand cu ora 9.00, se va desfasura Workshopul „S2AD in calea apelor”, in cadrul caruia vor fi prezentate si dezbatute mai multe teme cu privire la proiect printre care:
– prezentarea filmului de exercitiu de simulare;
– prezentarea solutiei informatice; prezentarea solutiei de afisare la dispecerat;
– prezentarea metodologiei de implementare a proiectului si prezentarea proiectului partenerilor din Ungaria.

Acest proiect are ca obiectiv general cresterea sigurantei cetatenilor judetului Bihor in cazul producerii de inundatii majore si crearea premiselor armonizarii sistemelor de monitorizare a inundatiilor in euroregiunea Bihor – Hajdu Bihar.

Sistemul informatic se va implementa la nivelul ambelor institutii, va permite schimbul de date intre ele si va permite concentrarea tuturor datelor specifice inundatiilor in dispeceratul Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Crisana, care va furniza in mod unitar si flexibil Comitetului Judetean pentru Situatii de Urgenta toate informatiile necesare luarii unor decizii fundamentate, chiar si in situatia unui comandament mobil care se deplaseaza in afara municipiului Oradea.

Legatura intre Inspectoratul Judetean pentru Situatii de Urgenta si prinicipalul furnizor de date specifice inundatiilor (dispeceratul Directie Apelor CRISURI) va fi asigurata prin intermediul unei retele private de comunicatii de date (VPN), intr-un format standardizat.

Sursa: Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top