AM POSCCE: Informare privind „inceperea lucrarilor”

inceperea lucrarilor, ghidul solicitantului, beneficiari, investitii

Operatiunea vizata este 1.1.1.a) „Sprijin pentru consolidarea si modernizarea sectorului productiv prin investitii tangibile si intangibile pentru IMM-uri” – Ordin MEF 477/2008 care se implementeaza in baza schemei de ajutor de stat regional, respectiv conform prevederilor Regulamentului (CE) nr.1628/2006:

Conform dispozitiilor Regulamentului (CE) nr.1628/2006, la art. 2, alin. (1), lit. j) este prevazuta definitia notiunii „inceperea lucrarilor”: „inceperea lucrarilor de constructie sau, in cazul in care acesta este anterior, primul angajament care creeaza obligatii
juridice de a comanda echipamente, excluzand studiile de fezabilitate preliminare.”

Conform acestei definitii si conform prevederilor existente in schemele de ajutor de stat, ajutorul pentru investitii poate fi acordat in cadrul schemei numai dupa ce beneficiarul a semnat contractul de finantare cu Organismul intermediar. Cheltuielile din cadrul
proiectului pot fi efectuate efectuate numai dupa semnarea contractului de finantare.

In cazul in care inceperea lucrarilor are loc inainte de aceste momente (indiferent daca este vorba de cheltuieli eligibile sau neeligibile), intregul proiect nu va mai fi eligibil pentru a primi finantare.

Se considera ca activitatile premergatoare proiectului de investitii cum ar fi cele strict in vederea selectiei furnizorilor ca simple cereri de oferta, analize de piata etc, care nu implica o obligatie a solicitantului de a incheia contractul si nu reprezinta o comanda
ferma, nu reprezinta „inceperea lucrarilor” si nu constituie motiv de excludere a proiectului de la finantare.

Desfasurarea unor activitati cum sunt cele prevazute in Anexa Norme Interne de Achizitii, parte din Contractul de Finantare, si care includ printre altele, publicarea anuntului de intentie intr-un ziar local/national, elaborarea si trimiterea invitatiei de
participare la cel putin 3 potentiali ofertanti,punerea la dispozitie a documentatiei de atribuire, primirea si inregistrarea ofertelor, deschiderea ofertelor, evaluarea ofertelor, elaborarea procesului-verbal de evaluare a ofertelor si de adjudecare a ofertei castigatoare, comunicarea rezultatului procedurii catre ofertanti, nu reprezinta „inceperea lucrarilor” conform dispozitiilor Regulamentul (CE) nr.1628/2006, cu conditia ca anuntul de intentie sa contina clar prevederea: „contractul cu ofertantul castigator se va incheia numai daca se va semna contractul de finantare a proiectului (denumirea proiectului) cu Organismul Intermediar, iar prima comanda ferma de echipamente va avea loc numai dupa semnarea aceluiasi contract de finantare.”

Sursa: Organismul Intermediar pentru IMM

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top