Masuri privind accelerarea absorbtiei fondurilor europene

absorbtie fonduri europene

In acest sens, A.N.R.M.A.P. a elaborat si transmis spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei doua ordine ale Presedintelui institutiei, doamna Cristina Traila, care reprezinta ilustrarea fidela a cerintelor de reformare expuse de Comisia Europeana si concluziile analizei asupra sistemului si a discutiilor purtate in ultimele 6 luni ale acestui an cu toti actorii din sistem.

Prin urmare, Ordinul nr. 301 cu privire la metodologia de analiza a procedurilor de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii finantate din instrumente structurale a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 416 din 14 iunie 2011, iar Ordinul nr. 302 privind aprobarea formularelor standard ale Procesului-verbal al sedintei de deschidere a ofertelor si Raportului procedurii, aferente procedurilor de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 415 din 14 iunie 2011.

Aceste doua acte vin sa completeze cadrul legislativ si institutional actual, impreuna cu ultimele modificari ale O.U.G. nr. 30/2006 privind organizarea si functionarea Unitatii pentru Coodonarea si Verificarea Achizitiilor Publice adoptate de Guvern si publicate in
Monitorul Oficial nr. 411 din data de 10 iunie 2011.

Va prezentam mai jos cateva din principalele masuri adoptate prin intermediul celor doua Ordine ale Presedintelui A.N.R.M.A.P.:

– Autoritatile de management vor analiza procedura de atribuire, conform listelor unice de verificare, ulterior incheierii contractului, doar atunci cand procedura de atribuire nu face obiectul verificarii din partea Unitatii pentru Coordonarea si Verificarea Achizitiilor Publice (U.C.V.A.P.), urmand sa aplice eventuale corectii financiare.

– Prevederile O.U.G. nr. 34/2006 privind achizitiile publice nu se aplica entitatilor juridice private (de ex: I.M.M.-uri sau orice tip de societate comerciala) decat in cazul contractelor de lucrari sau servicii finantate sau subventionate de catre o autoritate contractanta in mod direct in proportie mai mare de 50%. Aceste prevederi sunt aplicabile acestor entitati daca valoarea contractului de lucrari este mai mare de 4,845 de milioane de euro sau daca valoarea contractului de servicii depaseste 193.000 de euro.

– UCVAP va verifica toate negocierile fara publicarea unui anunt de participare referitoare la suplimentarile de lucrari aferente contractelor initial incheiate. Daca nu se tine cont de opiniile observatorilor U.C.V.A.P., conducatorii autoritatilor contractante isi vor asuma raspunderea personal si vor fi pasibili de plata unor amenzi cuprinse intre 40.000 de lei si 100.000 de lei, in urma verificarilor Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice.

Sursa: Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top