Un raport emis zilele acestea de FEACO, Federatia Europeana a Asociatiilor de Consultanta in Management, arata o dimensiune estimata a pietei europene de consultanta la 61,6 miliarde Euro. Aceasta cifra corespunde unei cresteri totale de 14%, crestere datorata partial si noii definiri si segmentari a consultantei in management, realizata de FEACO.
Noua metodologie permite vizualizarea pietei europene din 2 perspective: vanzari totale si cifra de afaceri din consultanta. Ambele analize identifica Germania ca fiind cea mai mare piata nationala, urmata de Marea Britanie. Franta si Spania ocupa locurile 3 si 4, reprezentand insa doar o treime din locurile 1 si 2.
Consultanta in Management contribuie azi cu 0,58% din Profitul Intern Brut al Uniunii Europene (inclusiv Romania si Bulgaria). Majoritatea tarilor raporteaza cresteri stabile ale pietei, cu perspective bune pentru 2006. Trendul general este pozitiv si optimist. O crestere redusa a fost raportata doar de Italia, care continua sa aiba totusi o piata stabila; si, in contrast cu marea majoritate a pietei europene, Portugalia a raportat scaderi importante.
Serviciile de consultanta (Business Consulting & IT Consulting) reprezinta 55% din cifra de afaceri totala, Business Outsourcing – 21% iar Development and Systems Integration – 19 %. In cadrul Business Consulting, primele trei linii de afaceri sunt: Consultanta Strategica, urmata de Managementul Operatiunilor si de Consultanta HR.
Mihai Svasta, presedintele AMCOR, Asociatia Consultantilor in Management din Romania, membru FEACO, considera ca in Romania piata a fost influentata pozitiv de cresterea economica, procesul de aderare si investitiile straine. „Capitalul strain a adus, pe langa bani, si o schimbare in mentalitate: o crestere a acceptantei consultantei in management”.
Antoine Beuve-Méry, Presedintele European Federation of Management Consultancies Associations (FEACO), partner la IBM Global Business Services comenteaza:
„Forta actuala a economiei europene si interesul confirmat al CEOs din Europa pentru inovare sunt principalii factori pentru o crestere continua a pietei de consultanta in Management in 2006. Sunt convins ca exista oportunitati puternice de crestere in toate pietele europene. Si, in completare la pietele Vest-Europene, pietele emergente din Europa Centrala si de Est ca si o piata activa a fuziunilor si achizitiilor vor contribui la o cerere in crestere pentru servicii profesionale. Ma astept la cresteri in toate segmentele consultantei in management. Mai mult ca oricand consultantii vor trebui sa conceapa strategii, sa proiecteze si sa furnizeze solutii inovative si cuprinzatoare, care sa fie implementate rapid si eficient.”