Proiecte de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier finantate cu fonduri europene

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a prezentat in cadrul sedintei comune romano-ungara o informare asupra proiectelor de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier din Romania, in contextul cooperarii romano – ungare.

Astfel, in privinta coridorului Pan-European de Transport nr. IV, care va avea profil de autostrada, pe aliniamentul Nadlac – Arad – Timisoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitesti – Bucuresti – Constanta, cu o lungime totala de 872,10 km, valoarea totala a investitiei este de 4.861,40 milioane euro, iar durata de executie estimata este intre anii 2001 – 2012.

In privinta stadiul lucrarilor pe sectoarele autostrazii, o monitorizare a acestora arata urmatoarele:

1. Tronsonul Nadlac – Arad are o lungime de 38 km, valoarea estimata fiind de 174,16 milioane euro.
Contractul de proiectare a fost semnat in data de 09.05.2007 cu Consultantul Diwi Consult International GmbH / Roughan & O’DonovanConsulting Engineers / IC Consulenten Ziviltechniker GesmbH si este finantat din fonduri ISPA (75%) si contributia Guvernului Romaniei (25%), iar lucrarile de constructie vor fi finantate din fondul de Coeziune si contributia Guvernului Romaniei. Se estimeaza ca lucrarile de constructie vor incepe in martie 2009 si se vor finaliza in martie 2012.

2. Tronsonul Arad – Timisoara si varianta de ocolire a Municipiului Arad are o lungime de 49 km (din care 38 km autostrazi si 11 km centura), iar valoarea estimata este de 270 milioane euro, (imprumut BEI: 200 milioane euro si contributia Guvernului Romaniei: 70 milioane euro, fiind inclusa in proiectele cu surse de finantare asigurata. Proiectul cuprinde proiectarea si constructia unei autostrazi cu 2×2 benzi, cu lungimea de 38 km, intre Arad si Timisoara, precum si a variantei de ocolire a municipiului Arad, cu o lungime de 11 km la profil de autostrada. Serviciile de proiectare si consultanta sunt angajate si in curs de derulare. Varianta de ocolire Arad: s-a finalizat etapa de precalificare la licitatia pentru Build and Design; s-a primit „no objection” de la Banca. Tronsonul Arad – Timisoara: s-a primit „no objection” de la Banca la raportul de precalificare a firmelor participante la licitatia de achizitie a contractului de constructie. Termen estimat de finalizare: decembrie 2010.

3. Tronsonul Timisoara – Lugoj are o lungime de 43 km, valoarea estimata fiind de 315 milioane euro.
Lucrarile de constructie vor fi finantate din Fondul de Coeziune si contributia Guvernului Romaniei. Se estimeaza ca lucrarile de constructie vor incepe in mai 2008 si se vor finaliza in septembrie 2010.

4. Tronsonul Lugoj – Deva are o lungime de 91 km, valoarea estimata fiind de 706,56 milioane euro.
Contractul de proiectare a fost semnat in data de 09.05.2007 cu Consultantul Diwi Consult International GmbH/Roughan & O’Donovan Consulting Engineers/IC Consulenten Ziviltechniker GesmbH si este finantat din fonduri ISPA (75%) si contributia Guvernului Romaniei (25%), iar lucrarile de constructie vor fi finantate din fondul de Coeziune si contributia Guvernului Romaniei. Se estimeaza ca lucrarile de constructie vor incepe in august 2008 si se vor finaliza in august 2012.

5. Tronsonul Deva – Orastie are o lungime de 32,8 km, valoarea estimata fiind de 170 milioane euro.
in prezent este in curs de derulare revizuirea proiectului tehnic si a documentatiei de licitatie pentru lucrari. Lucrarile de constructie vor fi finantate din Fonduri ISPA si contributia Guvernului Romaniei.
Se estimeaza ca lucrarile de constructie vor incepe in mai 2008 si se vor finaliza in mai 2010.

6. Tronsonul Orastie – Sibiu, inclusiv Varianta de Ocolire Sebes are o lungime de 82,82 km (din care 70,40 km autostrada si 7,42 km varianta ocolire Sebes) valoarea estimata fiind de 756,58 milioane euro. Contractul de proiectare a fost semnat in data de 09.05.2007 cu Consultantul Diwi Consult International GmbH / Roughan &O’DonovanConsulting Engineers / IC Consulenten Ziviltechniker GesmbH si este finantat din fonduri ISPA (75%) si contributia Guvernului Romaniei (25%), iar lucrarile de constructie vor fi finantate din fondul de Coeziune si contributia Guvernului Romaniei.
Se estimeaza ca lucrarile de constructie vor incepe in martie 2009 si se vor finaliza in martie 2012.

7. Varianta de ocolire a municipiului Sibiu are o lungime de 23,5 km, valoarea estimata fiind de 52,57 milioane euro. Proiectul este din fonduri ISPA (75%) si contributia Guvernului Romaniei (25%). Contractul este reziliat de catre Constructor. in prezent au loc actiuni aferente inchiderii contractului. O propunere de modificare a Memorandumului de Finantare a fost transmisa spre aprobare la MT in 24.05.2007 si retransmisa in data de 17.09.2007 la MT. Urmare a aprobarii de catre autoritatile romane a amendamentului la Memorandumului de Finantare, va fi lansata licitatia pentru atribuirea unor noi contracte de lucrari de finalizare a construirii variantei ocolitoare Sibiu.

8. Sector Sibiu – Pitesti are o lungime de 120 km, valoarea estimata fiind de 1.296,00 milioane euro.
Proiectul urmeaza a fi finantat in regim de concesiune. In prezent este in curs de elaborare Studiul de Fezabilitate pentru acest tronson de autostrada. Durata de executie 2009-2013.

9. Varianta de ocolire a Municipiului Pitesti are o lungime de 15,2 km, valoarea proiectului fiind de 113,58 milioane euro. Proiectul este finantat printr-un imprumut BERD (60,00 milioane euro), respectiv contributia Guvernului Romaniei (53,58 milioane euro). Contractul de antrepriza a fost semnat in data de 27.04.2004. Stadiul fizic: 80 %. A fost aprobat ordinul de variatie pentru realizarea pasajului subteran la Bascov, rezultand extensia contractelor de constructie si consultanta. Termen de finalizare: 30 septembrie 2008.

10. Sector Pitesti-Bucuresti are o lungime de 96 km si este finalizat. in anul 2006 s-au execut lucrari de modernizare pe 36,00 km o valoare de 33,40 milioane euro finantare de la bugetul de stat.

11. Sector Bucuresti-Drajna are o lungime de 97,3 km, valoarea estimata fiind de 312,54 milioane euro. Traficul a fost deschis in 2004.

12. Sector Drajna – Fetesti are o lungime totala de 36,60 km, valoarea contractului de lucrari este de 95,43 milioane euro. Proiectul finantat din fonduri ISPA (75%) si contributia Guvernului Romaniei (25%). Stadiul fizic al lucrarilor este de 96,17%. In data de 26.04.2007 a avut loc preluarea unei parti din lucrare, iar in data de 27.04.2007 s-a deschis traficul pe ambele cai de circulatie. In prezent sunt in executie lucrarile la Centrul de intretinere si Coordonare de la Fetesti, precum si lucrarile aferente spatiilor de servicii si parcari este prevazuta pentru luna decembrie 2007.

13. Tronsonul Fetesti – Cernavoda are o lungime de 17,58 km, valoarea contractului de lucrari este de 40,41 milioane euro si este finantat din fonduri ISPA (75%) si contributia Guvernului Romaniei (25%).
Lucrarile au fost finalizate in data de 17.11.2006 cu exceptia statiei de taxare de la Fetesti. Lucrarile la statia de taxare de la Fetesti au fost finalizate si urmeaza sa aiba loc receptia tehnica a acestora.

14. Tronsonul Cernavoda – Constanta are o lungime de 52,10 km. Proiectul pentru constructia Tronsonului de autostrada Cernavoda – Constanta este finantat prin BEI, avand o valoare totala de 396,97 milioane euro. La data de 07.09.2007 s-a semnat contractul de consultanta si a intrat in efectivitate. Conform graficului, lucrarile vor incepe in anul 2008 si se vor finaliza in anul 2010.

15. Varianta de ocolire a Municipiului Constanta are o lungime de 22,20 km, valoarea eligibila estimata fiind de 167,35 milioane euro, proiectul fiind finantat printr-un imprumut BERD. Contractul de consultanta pentru proiectare si supervizare s-a semnat in luna aprilie 2007. Data estimata pentru inceperea lucrarilor: 2008, data finalizarii: 2009.

Sursa: Guvernul Romaniei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top