In municipiul Adjud, sistemul de gestionare al deseurilor se modernizeaza cu bani europeni

Consiliul Local al municipiului Adjud este beneficiarul proiectului cu finantare nerambursabila „Sistem integrat de gestionare a deseurilor prin separare in municipiul Adjud si orasul Marasesti, inclusiv zonele rurale limitrofe – judetul Vrancea”. Acest proiect face parte din cadrul Programului Phare 2005 – Schema de investitii pentru sprijinirea initiativelor sectorului public in sectoarele prioritare de mediu.

Proiectul se adreseaza atat locuitorilor municipiului Adjud cat si ai orasului Marasesti -inclusiv zonele rurale limitrofe din judetul Vrancea, Regiunea 2 Sud – Est, zona identificata ca fiind una din regiunile cuprinse in Schema de investitii pentru sprijinirea initiativelor sectorului public in sectoarele prioritare de mediu.

Principalele cerinte care impun realizarea acestui proiect sunt:

  • Respectarea si aplicarea reglementarilor legislative in domeniul gestiunii si managementului deseurilor armonizate cu legislatia Uniunii Europene;
  • Necesitatea modernizarii sistemului de gestionare a deseurilor prin introducerea colectarii selective (diferentiate) si implicit reducerea cantitatii de deseuri transportata si depusa la depozit, in concordanta cu principiile Strategiei Nationale de Dezvoltare Durabila;
  • Diminuarea factorilor de impact asupra mediului, in ceea ce priveste activitatile de colectare, transport, prelucrare si depunere a deseurilor;
  • Eliminarea completa a depozitarii necontrolate;
  • Dorinta autoritatilor locale de a asigura un mediu de viata curat si sanatos locuitorilor oraselor Adjud si Marasesti.

    Principalele obiective pe care si le propune acest proiect sunt:

    • Elaborarea unui sistem de management integrat al deseurilor solide urbane;
    • Adoptarea de masuri in domeniul taxelor cu privire la conceptul „poluatorul plateste” si actiuni de constientizare a populatiei cu privire la conceptul „este mai usor a preveni decat a trata”;
    • Constientizarea factorilor implicati in proiect cu privire la necesitatea gospodaririi deseurilor la nivelul standardelor europene;
    • Constientizarea si informarea populatiei in legatura cu importanta participarii la programul de colectare selectiva;
    • Taxa de salubrizare.

    Necesitatea investitiei consta in faptul ca autoritatea publica are obligatia de organizare a serviciului de salubrizare a localitatii in conformitate cu cerintele legislatiei si strategiilor actuale, prin implementarea unui sistem de gestionare integrata a deseurilor, tinand cont de prioritatile identificate.

    Proiectul propune o Schema tehnologica de functionare care presupune Operatiunea de Precolectare, Operatiunea de Colectare – Transport si Operatiunea de Transfer – Sortare – Compostare. Inainte de inceperea activitatii va avea loc pregatirea personalului de exploatare, urmand a fi create in faza de operare 35 de noi locuri de munca. De asemenea va avea loc informarea populatiei cu privire la acest proiect, prin intermediul unor intalniri informationale cu cetatenii in municipiul Adjud si orasul Marasesti.

    Valoarea totala a proiectului este 932.553,20 euro, din care 784.720,21 euro – finantare nerambursabila, 78.844,26 euro – contributia Consiliului Local al Municipiului Adjud si 68.988,73 euro – contributia Consiliului Local Marasesti.

Sursa: Portalul National de Administratie Publica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top