Termenul mediu de plată a facturilor în România a trecut de 120 de zile, faţă de 115 zile în 2019, pe fondul crizei economice cauzată de pandemie, dublu faţă de media europeană şi faţă de acum 10 ani

acte.jpg

Pe fondul crizei economice cauzată de pandemia de coronavirusul, termenul mediu de plată a facturilor în România a trecut de 120 de zile, faţă de 115 zile în 2019, dublu faţă de media europeană şi faţă de nivelul înregistrat în urmă cu 10 ani, arată o o analiză realizată de Frames & Hygienium, potrivit căreia multe companii din România ignoră sau tratează superficial pericolul generat de coronavirusul Covid – 19.

”Multe dintre firmele din România ignoră sau tratează superficial pericolul generat de coronavirusul Covid – 19. Astfel s-a ajuns ca numărul companiilor cu cazuri de îmbolnăvire se crească semnificativ, iar pericolul, dincolo de cel sanitar, este ca business-urile să intre în blocaj, cu consecinţe majore pe lanţurile economice”, arată o analiză realizată de Frames & Hygienium.

Înmulţirea numărului cazurilor de coronavirus din judeţe precum Prahova, Braşov, Timiş şi Galaţi este cauzată de apariţia unor focare de COVID la o serie de companii, cele mai multe din sectorul IMM-urilor. În unele dintre cazuri, de vină pentru creşterea numărului îmbolnăvirilor sunt chiar managerii acestor firme, care au ignorat cu bună ştiinţă măsurile de prevenire.

Potrivit experţilor de la Frames, în multe firme, în special în zona de IMM-uri, respectarea regulilor de protecţie este, din păcate, facultativă.

”Sunt companii unde angajaţii nu poartă măşti sau le poartă greşit, iar recipienţii cu dezinfectanţi sunt prezenţi doar pentru a preîntâmpina controalele autorităţilor, folosirea lor fiind facultativă. În spaţiile comune, distanţa dintre birouri, dintre zonele de lucru, nu a fost mărită, iar la întâlnirile dintre angajaţi sau la cele cu clienţii şi partenerii nu sunt purtate măşti şi nu se respectă distanţare socială. Aceasta este realitatea”, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.

Dincolo de faptul că nu se poartă măşti sanitare decât în situaţii punctuale, în multe companii sunt probleme şi cu asigurarea măsurilor de dezinfecţie şi protecţie a spaţiilor în care se desfăşoară activităţile economice.

”Există, din păcate, multe afaceri unde dezinfectanţii sunt prezenţi doar din prisma respectării condiţiilor legale, fără să fie folosiţi după un program bine stabilit, în concordanţă cu fluxul de lucru. Dincolo de câteva companii mari, din zona multinaţionalelor, unde există protocoale bine definite privind coronavirusul, în zona intreprinderilor mici şi mijlocii asigurarea dezinfectanţilor este realizată, în multe situaţii, doar pe un singur criteriu – preţul cel mai mic”, spune Constantin Danciu, director de dezvoltare Grande Gloria Production, compania care produce, în România, dezinfectanţii Hygienium.

Aşa s-a ajuns ca, în magazine, în retail în general dar şi în companii mari inclusiv din zona de producţie şi logistică… Detalii aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top