I.A.B., 39 de ani, Suceava
Intrebare: „Am lucrat mai mult de 10 ani in sectorul public intr-o statiune turistica, iar in ultimii ani am vazut dezvoltandu-se zeci de pensiuni si hoteluri, desi numarul de turisti, fie ei romani sau straini, s-a diminuat. As dori si, in acest moment, sa investesc in turism, in zona mea neexistand prea multe oferte de cazare in acest moment, dar nu as dori sa realizez o pensiune ca oricare alta din Suceava. Ce pot face nou, inovativ pentru a atrage clientii in aceasta perioada de criza tinand cont ca autoritatile publice nu fac prea multe (in afara de clipuri video si spoturi audio pe care nu le asculta nimeni)?”
Raspuns: Pentru a concepe si implementa un serviciu nou in zona dumneavoastra, trebuie sa incepeti prin a va gandi la grupul tinta caruia va adresati, respectiv realizarea unui studiu de piata. Va recomand sa va orientati spre acele segmente din piata care sunt insuficient exploatate. Un astfel de exemplu ar fi taberele educationale sau de aventura (de preferat) pentru copii, deoarece acest segment este slab exploatat avand o putere de crestere deosebit de mare in anii urmatori.
Pentru realizarea unui astfel de proiect, investitia minima initiala ar consta in construirea unei cabane pentru 20-25 de persoane complet utilata (dormitor) si a alte 2 anexe (bucatarie-sala mese, birou administrativ). Costul (teren 2-4 ha, proiectare, constructie, autorizatii, autovehicule transport, dotari, promovare) s-ar ridica la aproximativ 120.000 de euro. Calculat la un numar de 25 de copii pe serie (1 saptamana) si 12 serii in vacanta de vara la un pret de 650 de lei/serie, ati obtine un venit net de 48750 de euro din sezonul de vara (3 luni la un curs leu/euro de 4 lei/euro). Se pot organiza4-6 serii in sezonul de iarna in functie de asezarea taberei si specificul acesteia. Astfel, in primul an, s-ar recupera jumatate din investitia initiala (daca nu luam in considerare costurile de operare).
Un parteneriat cu autoritatile publice locale pentru realizarea unor evenimente sportive in sezonul de vara ar putea constitui un mod bun de promovare al taberei. Oamenii sunt mai atrasi de evenimente din prezent si viitor decat de ce s-a intamplat in trecut.
Pentru mai multe detalii, ma puteti contacta.