Un sfat pe zi – Prima parte

dezvoltare-locala.jpg

A.codrinpaveliucD., 49 de ani, Bucuresti, director adjunct – companie industrie alimentara, 1000+ angajati

„Am dat intamplator astazi peste blogul dvs. cand citeam ce s-a mai intamplat in domeniul de activitate, respectiv ce a mai declarat ministrul Tabara. Am ramas placut surprins sa vad ca exista in tara persoane destul de tinere care mai stiu ca, daca unii produc, nu inseamna ca altii isi permit sa manance.

Am trecut prin mai multe articolele de pe blog si mi-au atras atentia cateva.

Cel legat de ~Tanar absolvent caut loc de munca~ a fost primul: sunt curios daca te-ai intors din Belgia si ce decizie ai luat, ce turnura a luat viata ta in ultimul an. Asta ar fi o prima intrebare pe care v-o adresez.

Cea de a doua e legata de acele articole ~de criza~: Solutii anti-criza pentru toti, Surse de finantare pe timp de criza, Supravietuirea in vremuri de criza, Idei de afaceri in criza etc. Ce ar trebui sa faca o companie mare asemeni celei in care lucrez pentru a se adapta acestei perioade si a isi maximiza profitul? Trebuie sa mentionez ca am inregistrat pierderi doar in 2009, in 2010 revenind pe profit, desi doar marginal. A trebuit pentru a reusi acest lucru sa adoptam un plan de reducere a cheltuielilor de productie.”

R2: Legat de a doua intrebare, o companie de dimensiunea celei mentionate de dumneavoastra trebuie sa isi regandeasca strategia de marketing (cei 4 P). Atunci cand iti reduci cheltuielile de productie (presupun ca a insemnat sa concediati personalul, sa reduceti salarii si abia apoi sa incepeti sa reduceti cheltuielile materiale), reduceti si nivelul productiei (cantitativ si calitativ).

Resursa umana trebuie protejata, ea fiind, in cele mai multe cazuri, cea mai importanta. Daca ar fi fost compania mea, as fi optat pentru o reducere a salariului concomitent cu o introducere a bonurilor de masa si a unor bonusuri lunare a caror valoare cumulata sa depaseasca reducerea initiala a salariului. Astfel compania ar fi economisit de pe urma contributiilor platite statului, bonurile de masa fiind impozitate doar cu 16%, iar angajatii ar fi multumiti pentru ca ar fi primit mai mult decat inainte, motivatia de a munci mai eficient si mai bine crescand.

Confruntandu-se intreaga tara, respectiv intreg mediul de afaceri, cu o perioada de criza, puteti renegocia cu furnizorii de materii prime si servicii contractele pentru a obtine oferte mai bune. Unele relatii contractuale pot inceta atunci cand renegocierea e refuzata.

Un al treilea pas ar fi regandirea strategiei de comunicare si relatii publice. Daca, pana in acest moment, ati comunicat cu clientii si partenerii de afaceri prin metodele clasice de publicitate (radio, televiziune, publicitate stradala etc.), in prezent trebuie sa apelati la alte medii care va permit o specializare a publicului-tinta, respectiv social media (LinkedIn, Facebook, Twitter, MySpace, Netlog, Quora etc.), business networking, stabilirea de parteneriate strategice cu parteneri din afara mediului de afaceri si altele.

Pentru mai multe detalii privind acest subiect, va rog sa ma contactati pe adresa [email protected].

R1: M-am intors din Belgia in iulie 2010 incantat de ce am vazut si facut acolo. Am refuzat o oferta de munca in Belgia, dorind sa imi finalizez doctoratul din Romania intai (in Septembrie 2011), iar apoi sa vad ce oferte vor aparea. Intre timp am continuat munca in cadrul ARC 2020 (Agricultural and Rural Convention) unde am reusit sa finalizam Comunicarea din partea societatii civile pe care am prezentat-o Comisiei Europene (lui Dacian Ciolos), Parlamentului European (Paolo Castro – presedinte ComAgri), EcoSoc si altor factori de deciziei la nivel european.

In Noiembrie 2010 am acceptat functia de Policy Officer in cadrul Groupe de Bruges pentru care, in prezent, dezvolt un proiect in parteneriat cu YPARD (Young Professionals` Platform for Agricultural Research for Development – organizatie FAO). Anterior, am creat un nou website ca parte a noii strategii de comunicare si relatii publice care include, de asemenea, o strategie de comunicare prin social media, parteneriate strategice si evenimente „inovative”.

Deoarece Romania se dovedeste a fi „tara tuturor posibilitatilor” am inceput acum 6 luni, o cautare activa a unui loc de munca in domeniul meu de activitate (dezvoltare rurala, LEADER, dezvoltare locala, agribusiness, management strategic), fie in tara, fie in strainatate.

CV-ul mi s-a mai schimbat, s-a mai imbogatit, s-a remodelat. 

Codrin Paveliuc

Codrin Paveliuc

Codrin Paveliuc Olariu este cercetator postdoctoral in cadrul Departamentului de Economie si Dezvoltare Rurala a Gembloux Agro Bio Tech, University of Liege, Belgia. Are un doctorat in Management si marketing in agricultura, Master in Management agricol, fiind Inginer Diplomat in Agricultura. Specialist in politici publice pe probleme cum ar fi securitatea alimentara, agricultura sau dezvoltarea rurala, a lucrat cu Groupe de Bruges, Guvernul Romaniei (MADR) , Comisia Europeana si diverse companii de consultanta. Este Presedintele Comitetului Director al YPARD (Young Professionals` Platform for Agricultural Research for Development) si fondator al YPLD (Young Professionals in Local Development).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top