SAPARD – doua firme neserioase de constructii la Iasi

Cele doua firme de constructii sunt: Athinaiki Tehniki Atena S.A. si S.C Castro Corporation. Acestea nu au mai realizat lucrarile pentru doua drumuri.

De la demararea programului SAPARD, la nivel national, noua firme au fost au incercat sa tepuiasca SAPARD-ul cu lucrari de proasta calitate.

Dintre acestea, doua companii au castigat licitatiile de modernizare a unor drumuri comunale din judetul Iasi.

Una dintre ele, o firma de constructii din Grecia, contractase prin licitatie construirea unui drum comunal din Comarna. Dupa intarzieri nejustificate, firma a parasit fara nici o explicatie santierul, punand in pericol respectarea termenului de finalizare a lucrarilor.

Athinaiki Tehniki Atena S.A. a fost pusa pe lista neagra de catre Agentia Sapard, urmand sa ii fie interzisa participarea la alte lucrari de constructii.

In luna septembrie 2004, desi nu executase decat 60 la suta din lucrare, firma a lasat totul balta si a plecat, lucrarea fiind continuata de urmatoarea societate care intrunise maximul de puncte la licitatie – ALDP Iasi, firma omului de afaceri Maricel Popa.

„Desi firma greceasca a castigat contractul de a executa lucrarea, aceasta o facuse fara ca sa obtina vreun profit de pe urma afacerii. Pe aceasta o interesa doar intrarea pe piata de constructii romanesti si pentru a acoperi pierderile, se baza pe profiturile ce le obtinea din investitiile din Grecia” ne-a spus directorul Agentiei Sapard Iasi, Eugen Ticau.

Autoritatile de la Comarna spun ca, desi au fost intarzieri, lucrarile au fost finalizate. „Noi am reziliat contractul cu firma greceasca si am avut noroc ca nu le-am dat nici un ban, desi ei au apucat sa investeasca 3 – 4 miliarde de lei vechi. Ne-am dat seama ca grecii venisera in Romania numai cu o geanta plina de hartii, dar nici un ban”, ne-a declarat Vlad Melinte, primarul comunei Comarna.

Aceeasi firma greceasca este protagonista unui alt scandal, ivit in comuna Dagita. Firma Athinaiki Tehniki Atena S.A. a castigat licitatia pentru modernizarea drumului comunal, dar si aici contractul a fost reziliat, in octombrie 2004, pentru ca nu s-au respectat termenele de executie.

„Am apucat sa le platim prima transa de bani, in valoare de aproape 10 miliarde de lei, apoi am reziliat contractul, cand am vazut ca nu mai aveau cu ce sa termine lucrarea”, ne-a declarat Mirel Damaschin, primarul comunei Dagita.

O alta firma, de data aceasta romaneasca, a incercat sa profite de fondurile „grase” ale SAPARD-ului. S.C Castro Corporation cu sediul in localitatea Negresti, judetul Vaslui, trebuia sa execute modernizarea drumului comunal Larga Jijia spre Popricani.

Aceasta investitie a costat aproape 1.000.000 Euro si in numai jumatate de an, drumul a trebuit refacut in proportie de 70 la suta, pentru ca asfaltul practic se „sfarmase”. Banii i-a incasat pentru executarea lucrarilor, dar ulterior a platit din bani proprii pentru reparatii.

„Aceste firme nu vor mai fi acceptate la alte licitatii de pe teritoriul romanesc, la nici un program de finantare oricare ar fi el”, ne-a declarat Eugen Ticau.

Sursa: Evenimentul online

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top