Programul ”Infrastructura de alimentare verde” s-a lansat in dezbatere publica

masini-electrice.jpg

Ministerul Mediului a lansat in dezbatere publica Programul „Infrastructura de alimentare verde”, prin care va fi demarata reteaua nationala de puncte de alimentare pentru autovehiculele electrice din Romania. Programul a fost conceput ca unul multianual cu o tinta indicativa de 6000 de puncte de alimentare instalate in retea pana in anul 2020. Acesta este finantat prin AFM si beneficiaza, pentru anul 2016, de suma de 70 milioane de lei, suma care va acoperi instalarea a circa 400 de statii de incarcare cu putere normala si alte 400 de statii de incarcare rapida.

”Am creat un intreg pachet care sa raspunda telului european privind promovarea transporturilor cu ZERO emisii. Programele Rabla PLUS si ”Infrastructura de alimentare verde” au forta de a rupe barierele care au tinut pe loc dezvoltarea transportului urban verde in Romania si de a face tranzitia tot mai mult in viitor de la carburant la curentul electric. Vrem ca pe masura ce punctele de incarcare vor fi finalizate sa le actualizam intr-o harta on-line pe care orice sofer sa o poata consulta inainte de a pleca spre orice destinatie”, spune Cristiana PASCA PALMER, ministrul Mediului, Apelor si Padurilor.

Programul „Infrastructura de alimentare verde” este destinat persoanelor juridice, respectiv: primariilor din localitati cu mai mult de 50.000 de locuitori, institutiilor publice si agentilor economici din astfel de orase dar si agentilor economici ale caror sedii sociale sau puncte de lucru au acces direct la autostrazi, drumuri europene si drumuri nationale.

Fiecare dintre acesti beneficiari poate aplica la AFM pentru instalarea de puncte de incarcare si poate beneficia de finantarea a 80% din costurile unui astfel de proiect. Suma maxima pe care o poate solicita o primarie, institutie publica sau un agent economic este de 900.000 de lei – aproximativ 200.000 de euro.

Programul permite instalarea atat a punctelor de incarcare cu putere normala, egala cu 22 kw curent alternativ cat si a celor cu putere inalta, mai mare de 22 kw curent continuu. Pentru o priza cu incarcare normala (de circa 4 ore) AFM a stabilit in concordanta cu nivelul pietei o suma maxima decontabila de 2500 de euro, iar pentru una cu incarcare rapida (sub 1 ora) o suma de 35.000 de euro.

Locatiile care pot fi dotate cu chargere rapide sau normale conform viziunii Programului sunt: parcarile publice, parcari destinate sau care deservesc punctele de interes public (baze sportive, sali de spectacole, institutii publice, centre comerciale, unitati hoteliere, gari, aeroporturi, benzinarii), parcari cu acces direct la autostrazi, drumuri nationale sau europene. Nesecret Bulevardul Libertatii nr. 12, Sector 5, Bucuresti Tel.: +4 021 408 9500 [email protected] www.mmediu.ro

Cei care vor aplica in cadrul viitoarei sesiuni de finantare trebuie sa prevada in proiectul cu care aplica locuri de parcare crespondente numarului de puncte de incarcare care trebuie marcate distinct si semnalizate cu panouri de informare.

”Suntem convinsi ca imediat ce reteaua va fi activa si va permite traversarea Romaniei de la un capat la altul, cu o masina 100% electrica, cu costuri de sub 50 de lei, acest mod de transport va deveni o optiune importanta pentru mult mai multi romani. Ne dorim ca primariile sa joace un rol important in acest Program, sa aplice si sa contribuie la tranzitia catre orase inteligente”, mai spune Cristiana Pasca Palmer.

Sursa: Ministerul Mediului

One Reply to “Programul ”Infrastructura de alimentare verde” s-a lansat in dezbatere publica”

  1. marius spune:

    Eu as fi optat pentru o masina elecrica,citisem ce conditii trebuiesc indeplinite pentru „Rabla Plus” pe https://www.odat.ro/programul-rabla/ dar faptul ca nu avem staii de incarcare in toate orasele,m-a pus putin pe ganduri, un alt motiv ar fi partea electrica sau mecanica…unde ar trebui sa merg daca ceva nu merge cum trebuie? Si eu cred ca, daca ar fi un sistem de alimentare bine pus la punct,aceste masini vor predomina pe piata auto in urmatorii 4-5 ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top