De unde stii ca ideea ta de afaceri este una buna si are potential? Cum poti face sa afli daca e bine sa incepi o afacere intr-un domeniu sau mai bine renunti acest plan? Cercetarea de piata iti poate oferi un raspuns in acest sens si te poate ajuta sa iei decizia corecta.
Astfel, in primul rand, trebuie sa faci o analiza SWOT. Procesul nu iti ia mult timp si trebuie doar sa raspunzi la cateva intrebari simple: care sunt punctele tari si punctele forte ale afacerii dorite si care sunt amenintarile sau oportunitatile in domeniul in care vei intra?
Apoi, trebuie sa „sapi” mai adanc in cercetare si sa iti pui intrebari mai dificile, precum:
- Cine imi va cumpara produsul / serviciul oferit (care e publicul-tinta)?
- De ce cred eu ca oamenii ar cumpara produsul / serviciul oferit (ce problema/nevoie a oamenilor rezolva produsul / serviciul oferit)?
- Unde si cum il voi vinde (in magazine, in mediul online etc.)?
- Care va fi planul de marketing (publicitate online – site-uri, aplicatii, mailing, retele sociale etc.)?
- Care va fi pretul produsului / serviciului astfel incat eu sa am profit?
Citeste tot articolul pe Entreprenoria.com (in limba engleza)