Statul e de acord cu stimulente pe baza de performanta

Cu privire la performanta avem de lamurit cum se va defini „performanta”? Va fi performanta masurata in bani adusi la stat prin amenzi date pe „nereguli” eventual si inchipuite? Aseara, Domnul Sorin Blejnar, Seful ANAF, vorbea de realizari de peste 100 %, 102 %, etc.

Sa intelegem ca dincolo de faptul ca toti cei cu datorii la stat vor achita pana la ultimul ban ar mai trebui colectat ceva? Interesant.

Eu credeam ca performanta va fi daca se reuseste aducerea 100 % din impozite, adica sa isi faca treaba deplin. Caci daca sefii finantelor publice … indiferent care ar fi ei vor vrea mai mult de 100 % si vor evalua performanta in functie de depasiri tot mediul de afaceri este intr-un pericol si mai mare decat a fost cu impozitul forfetar [si acela de fapt o penalizare pentru simplu fapt ca existai ca firma].  Iar pericolul este ca functionarii sa faca tot ce le sta in putinta, inclusiv abuzuri, pentru a amenda firmele si a isi asigura accesul la un sitmulent lunar.

Mihail Brinzea

Mihail Brinzea

La scurt timp dupa ce Medierea a devenit procedura legala in Romania prin Legea 192/2006, in 2008 m-am autorizat ca Mediator. In Decembrie 2009 am fondat cu un grup de specialisti, Mediatori Autorizati ca si mine, Colegiul Mediatorilor, Asociatie Profesionala, care se ocupa structurat de dezvoltarea profesionala a membrilor, de educatie si formare in prevenirea conflictelor (nu doar in corporatii si comunitati), promovand Medierea ca alternativa de rezolvarea a conflictelor, nu numai pentru ca este mai eficienta ci si mai durabila. Medierea este o procedura legala prin care ambele parti castiga (Legea 192/2006 si 370/2009) prin care spre deosebire de instante – unde unul dreptatea nu poate fi data ambelor parti, unul pierde altul castiga – in Mediere ambele parti isi administraza dreptatea, caci ele produc – dupa o procedura bine definita – solutia conflictului in care se afla. Am pregatire in domeniul programelor de finantare pentru dezvoltare, al managementului programelor si proiectelor, precum si in domeniul Relatiilor Internationale de Cooperare pentru Dezvoltarea Societatii Civile. Am participat la diferite cursuri de formare, programe de training, pe tema finantarilor nerambursabile. In 2007 am absolvit Cursul de Specializare Post Universitara in Management si Relatii Economice Internationale la Academia de Studii Economice din Bucuresti. In 2008 am absolvit cursul de Expert Achizitii Publice si cursul de Mediatori (avand competente inclusiv in medierea conflictelor in domeniul economic). Sunt Formator si Evaluator certificat de Ministerul Muncii Familiei si Egalitatii de Sanse si de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Timeretului. Din anul 2007 cooperez cu Consiliul National Pentru Formarea Profesionala a Adultilor avand ca atributii evaluarea de competente profesionale si evaluarea programelor de formare profesionala pentru autorizarea furnizorilor de formare profesionala in domeniile formarii si managementului. Pana in 1996 am lucrat ca redactor si traducator de limba Engleza in institutii ale Patriarhiei Romane. Am o buna pregatire profesionala in domeniul Istoriei Religiilor si in domeniul relatiilor Ecumenice Internationale, preocupari de studiu cu privire la impactul social al doctrinelor religioase si influentele acestora in dezvoltarea comunitara, in afirmarea valorilor individuale si sociale, precum si la tendintele institutiilor religioase de a determina si contribui, teoretic si practic la evolutii de tipul economiilor sociale. Intrucat am studii de Master in Teologie si in Statele Unite ale Americii si cooperez prin natura serviciului cu Biserici din Europa de Vest, cunosc nuantele si modul diferit de relationare institutional sociala in materie de politici pentru comunitate, avand preocupari de studiu comparativ in acest domeniu. Am fost membru (2 mandate in Comisia Biserica si Societate – institutie de relationare a Conferintei Bisericilor Europene cu Comisia Europeana si cu Parlamentul European). Domeniul de activititate Din anul 1996 lucrez ca angajat al AIDRom, in domeniul atragerii de fonduri nerambursabile pentru dezvoltare comunitara si imbunatatirea serviciilor sociale si de educatie in Romania avand atributii in: – Conceperea strategiei de formare a asociatiei si a institutiilor partenere; – Atragerea resurselor financiare necesare strategiei; – Coordonarea programului Traning for Transformation; – Coordonarea echipelor de traineri si consultanti; – Evaluarea proiectelor inaintate spre finantare de organizatii neguvernamentale; In 2007 am fost ales Secretar General al Forumului Regional pentru Drepturile Omului in Romania si mandatul pe care l-am asumat are ca prioritate implementarea sporita a articolelor 22 si 26 din Carta Universala a Drepturilor Omului.

3 Replies to “Statul e de acord cu stimulente pe baza de performanta”

  1. Mihaila Raul spune:

    Legat de criteriile de performanta pe baza carora sa se acorde anumite stimulente, poate ca sunt unele domenii, precum la finante, unde se pot stabili anumiti indicatori.
    Dar sunt unele domenii unde, cand ii aud pe ministri de criterii de performanta, ma apuca greata. De exemplu, invatamant, sanatate, administratie publica. Ce criterii de performanta? Dimensiunea bustului, lungimea picioarelor, pupatul in fund, greutatea corporala, gradul de rudenie cu sefii mari, numarul de afise lipite la partid. Astea sunt criteriile de performanta. Pana la urma ajungi la mana sefului, care sef stim si noi ce calitati intelectuale are. A se vedea votul ministrului de finante asupra TVA redus. Restul e logoree.

  2. Popovici Doru spune:

    In toata nebunia legata de greva lucratorilor din Finante, este de semnalat ca pentru antreprenorii blocati de intarzierile legate de recuperarea creantelor pe care le au fata de stat, o raza de speranta se pare ca vine din OUG 88/2010.
    De accesat:
    http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/firmele-care-au-de-luat-bani-de-la-stat-scapa-de-taxe-140261.html

  3. Alexandra spune:

    Din pacate, functionarii ANAF au avut, in ultimii ani, o atitudine de totala desconsideratie fata de contribuabili, cei care, in fond, le platesc salariile.
    In 2009-2010, foarte multe cunostinte ale mele s-au trezit cu un potop de somatii de la fisc. Au sarit ca arsi, stiind ca sunt cu toate platile la zi, au facut coada la ghisee, s-au dus cu ploconul ca sa scape de belea, unii au si platit pentru niste restante inchipuite. Putini au fost cei care au avut curajul sa spuna clar si raspicat:”nu platesc dom’le. Uite aici toate ordinele de plata!Nu am nici un debit si te dau in judecata pentru hartuire, stress, surescitare neuropsihica”. De ce? Pentru ca stiu ce urmeaza: controale, amenzi, etc. Nimeni nu mai poate tine pasul cu avalansa de ordonante de urgenta care mai pun cate un bir sau mai impun cate o declaratie in format fizic/electronic care se alatura sirului infinit al celor actuale, pe care bietii contabili, acesti ingeri tristi ai firmelor, trebuie sa le depuna lunar.

    Acum m-am lamurit si de ce functionarii ANAF au trimis somatii de plata fara noima. Ne-a explicat mass-media in zilele grevei MF. Pentru ca ei isi incaseaza stimulentele odata cu trimiterea somatiei catre contribuabil. Nimeni nu si-a pus problema ca pot fi si erori si nimeni nu i-a pedepsit pe acesti functionari ca au pus atata lume pe drumuri.

    Cat priveste PERFORMANTA in sistemul public, eeeeei, cate lucruri ar fi de spus!

    Legea romana defineste performanta in institutia publica astfel: măsura în care o activitate, un program sau o organizaţie funcţioneazã în mod eficient şi eficace, cu respectarea economicităţii.

    Este vorba despre cei 3 E:

    1.Economicitate – minimizarea costului resurselor alocate pentru atingerea rezultatelor estimate ale unei activităţi, cu menţinerea calităţii corespunzătoare a acestor rezultate;
    2. Eficacitate – gradul de îndeplinire a obiectivelor programate pentru fiecare dintre activităţi şi raportul dintre efectul proiectat şi rezultatul
    efectiv al activităţii respective;
    3.Eficienţă – maximizarea rezultatelor unei activităţi în relaţie cu resursele utilizate.

    Este suficient sa aruncam doar un ochi in jur si sa ne edificam in ce masura banul public este cheltuit avand in vedere cele trei criterii esentiale.

    Cata vreme functionarii statului nu vor fi stimulati sa aiba o atitudine pro-activa fata de contribuabil, si nu una punitiva nu vom face nimic.

    Cum cred eu, domnule Brinzea, ca ar trebui stimulati functionarii? Prin doua metode clasice:
    1) incurajarea celor cu adevarat competenti si eficienti sa ramana in sistemul public, cu salarii decente si traininguri bine tintite
    2) concedierea celor care, prin orice mijloace, dovedesc ca sunt corupti, incompetenti, delasatori.

    Increderea in institutiile statului nu poate fi restabilita decat atunci cand acesta isi va trata cetatenii in mod corect si serviabil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top