In cadrul seminarului oamenii de afaceri timiseni au aflat informatii utile despre fondurile structurale post aderare si noutati in ceea ce priveste oferta de produse si servicii lansata de institutiile financiar-bancare pentru segmentul IMM.
Seminarul a adus in atentia institutiilor guvernamentale problemele pe care le au intreprinzatorii in accesarea fondurilor de finantare, atat cele de la bugetul de stat, cat si cele europene.
S-au prezentat criteriile ce trebuie indeplinite de IMM-uri pentru atragerea fondurilor europene si modalitatea prin care acestea s-ar putea implica in proiecte de dezvoltare locala, pentru care exista fonduri.
Evenimentul a reunit institutii bancare, din ce in ce mai interesate de atragerea micilor intreprinzatori drept clienti, dar si companii din domeniul IT&C, ale caror servicii au devenit indispensabile in activitatea curenta a fiecarei firme.
In deschiderea seminarului de la Timisoara, Adrian Bodo, director al Directiei Fiscale din cadrul Primariei Municipiului Timisoara, a aratat ca echipa pe care o conduce face eforturi pentru ca serviciile ce intra in atributiile institutiei sa fie de calitate.
De altfel, reprezentantul Primariei a dat asigurari oamenilor de afaceri ca, de acum inainte, eliberarea unui certificat fiscal se va face in maximum 2-3 zile si nu intr-o saptamana sau mai mult, cum se intampla in trecut.
Pentru alte certificate, cum sunt cele necesare firmelor la achizitionarea unui teren sau a unei masini, termenul de eliberare poate fi mai lung. Problema cea mai mare a Directiei Fiscale Timisoara o constituie faptul ca nu exista o baza de date cu istoricul firmelor timisene, in format electronic, asa incat, angajatii institutiei trebuie sa caute in maldarele de maculatura pentru a gasi informatiile necesare intocmirii certificatelor cerute de intreprinzatori.